۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
اجرای طرح تحول نخلستان در ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر
مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر خبر داد:

اجرای طرح تحول نخلستان در ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر

بوشهر- منوچهری مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر از اجرای طرح تحول نخلستان در ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر خبر داد.

محمدتقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در راستای حمایت از کشاورزان و باغداران و تولیدکنندگان از همه ظرفیت موجود استفاده می‌کند و به فضل خدا به اهداف مورد نظر خواهیم رسید.

وی افزود: استان بوشهر در تولید خرما از قطب‌های اصلی کشور است و این استان با داشتن ۶ میلیون اصله نخل، سالانه بیش از ۱۷۰ هزار تن خرما برداشت می‌شود که نشان دهنده جایگاه استان بوشهر در حوزه کشاورزی است.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر بدلیل کمبود آب و مشکلات تامین آب، کشاورزان با دغدغه‌های زیادی مواجه بودند و این مساله بر روی کیفیت و کمیت محصول نیز تاثیرگذار بوده است.

منوچهری تصریح کرد: با تلاش مسئولان و با پیگیری‌های جهاد کشاورزی استان، طرح تحول نخلستان در دشتستان آغاز شد که نقش مهمی در مقابله با کم‌آبی داشته است.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر از اجرای طرح تحول نخلستان در ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر خبر داد و گفت: تاکنون بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح بزرگ و مهم در استان هزینه شده است.

منوچهری اضافه کرد: تا کنون این طرح در ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی اجرا شده و به فضل خدا، تا تکمیل طرح از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

وی گفت: طرح آبیاری تحت فشار نیز در ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دشتستان، اجرایی و عملیاتی شده که موجب بهبود وضعیت کشاورزان شده است.

کد خبر: ۹۳٬۷۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha