۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
وام مسکن روستایی به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر هم پرداخت می‌شود
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن:

وام مسکن روستایی به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر هم پرداخت می‌شود

مهدیان، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر هم پرداخت می‌شود.

به گزارش بازار، عزیزالله مهدیان افزود: وام مسکن روستایی را به همه متقاضیان در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و همچنین طبق مصوبه دولت، روستاهایی که در حاشیه شهرها قرار داشتند و به تازگی به شهرها پیوستند نیز پرداخت می‌کنیم.

مهدیان گفت:، چون به این تسهیلات یارانه تعلق می‌گیرد و تقریباً معادل همین تسهیلات یا مابه التفاوت آن را دولت باید به بانک‌ها پرداخت کند هر نفر فقط یک بار می‌تواند از آن استفاده کند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن افزود: بانک مرکزی تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی را بین بانک‌های عامل توزیع کرده و به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

وی با اشاره به این که از سال ۸۴ سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در سطح روستاها با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت نوسازی می‌شوند، گفت: این تسهیلات در سال ۸۴ با ۵ میلیون تومان شروع شد و پارسال به ۵۰ میلیون تومان رسید.

وی افزود: طبق قانون، وام مسکن روستایی باید سالانه ۱۵ درصد افزایش یابد، ولی با توجه به گرانی و تورم پیشنهاد دادیم صد در صد افزایش پیدا کند که دولت نیز آن را تصویب کرد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: تسهیلات مسکن روستایی با کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله است (پیش از این ۱۵ سال بوده است) تا روستائیان بتوانند اقساط آن را پرداخت کنند.

مهدیان درباره شیوه پرداخت وام مسکن روستایی نیز گفت: این تسهیلات خیلی ساده پرداخت می‌شود و سه نفر از وام‌گیرندگان می‌توانند به صورت زنجیره‌ای با سفته ضامن همدیگر شوند و هر سه نفر بدون نیاز به ضامن دیگری تسهیلات می‌گیرند.

مهدیان افزود: خانواده‌هایی که از این تسهیلات استفاده نکردند می‌توانند از آن بهره‌مند شوند و شرایط پرداخت آن نیز بسیار ساده است.

وی با اشاره به این که متقاضیان می‌توانند به بنیاد مسکن شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند و تشکیل پرونده دهند، گفت: یک اصل مهم برای دریافت کنندگان وام این است که ساخت و سازها باید در کاربری مسکونی باشد و پروانه ساخت از مراجع صدور پروانه دریافت کنند و حتماً فنی و مقاوم ساخته شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن افزود: در طول ساخت مسکن نیز به صورت مرحله‌ای این وام پرداخت می‌شود و نظارت کامل در مراحل ساخت خواهد شد تا یک ساختمان ایمن ساخته شود.

مهدیان گفت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد ساخته شده از سال ۸۴ تاکنون همه مقاوم و با نظارت ساخته شده‌اند تا مشکلی در حوادث ایجاد نشود.

وی افزود: تسهیلات وام ۱۰۰ میلیون تومانی روستایی برای ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی تأمین شده است که معمولاً معادل آن نیز متقاضی وجود دارد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: هر ساله تسهیلات در نیمه دوم و اواخر سال تصویب می‌شد، اما امسال در نیمه اول سال برای اولین بار در خرداد تصویب شد که سرعت کار را افزایش می‌دهد و می‌توانیم تا پایان سال همه اعتبار را جذب کنیم.

مهدیان با تاکید بر این که این وام، وام ساخت است، افزود: تلاش می‌کنیم واحدهای فرسوده روستایی تخریب و به جای آن‌ها واحدهای ایمن ساخته شود.

وی درباره تسهیلات تعمیری بانک‌ها نیز گفت: هر ساله بانک‌ها تسهیلات تعمیری پرداخت می‌کنند که امسال نیز برای ساخت سرویس بهداشتی روستایی و تعمیر خانه تا سقف ۲۰ میلیون تومان پرداخت می‌کنیم.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن افزود: در کنار این تسهیلات تعمیری که همه بانک‌ها پرداخت می‌کنند بنیاد مسکن نیز با کمک بانک قرض‌الحسنه مهر منابعی را در این بانک سرمایه‌گذاری می‌کند که به صورت منابع مشترک تسهیلات تأمین شود و آن مبلغ را در سطح کشور به روستائیان پرداخت می‌کنیم.

مهدیان گفت: بانک‌های عامل پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی شامل بانک‌های ملی، ملت، تجارت، مسکن، صادرات، توسعه تعاون و کشاورزی است.

کد خبر: ۹۳٬۷۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ایرج IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
      0 0
      با سلام بنده به بنیاد مسکن و بانک مراجعه کردم اعلام کردند وام ۲۰۰میلیونی فقط به روستاها پرداخت میشه و به شهرهای زیر ۲۵هزار نفر پرداخت نمیشه لطفا رسیدگی بفرمایید اگه ملت را سرکار نذاشتین