۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
همکاری خودروسازان کشور در کاهش مصرف برق

همکاری خودروسازان کشور در کاهش مصرف برق

ایران خودرو به عنوان یکی از مصرف کنندگان بزرگ برق، در سه محور برای تامین برق مورد نیاز و همچنین کاهش پیک بار شبکه، با صنعت برق همکاری کرد.

به‌گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، مجید حیدری مدیر انرژی ایران خودرو از همکاری این گروه صنعتی با صنعت برق برای تامین برق مورد نیاز شبکه در ساعات پیک خبر داد.

به گفته وی، این گروه صنعتی شیفت‌های کاری خطوط تولید خود را در ساعات اوج بار تعطیل و به دیگر ساعات‌هایی که مصرف برق پایین تر است، منتقل کرد.

حیدری با اشاره به اینکه این تغییر شیفت در همه شرکت‌های وابسته به ایران خودرو انجام شده است، خاطرنشان کرد: در کنار این موضوع، با نصب تایمر روی دستگاه‌های سرمایشی، این سیستم‌ها از ساعت ۱۲ تا پایان ساعت پیک، خاموش می‌شود.

مدیر انرژی ایران خودرو خاطرنشان کرد: همچنین این مجموعه صنعتی با راهاندازی مولد اضطراری به ظرفیت ۱۴ مگاوات، برق تولیدی آن را به شبکه تزریق می‌کند.

حیدری ادامه داد: در عین حال تعطیلات تابستانی نیز از اواخر شهریور به اواخر تیرماه انتقال یافته تا در کاهش پیک شبکه کمک کند.

وی با اشاره به این که دیماند مصرفی این گروه ۶۰ مگاوات است، یادآور شد: با مجموع اقدامات صورت گرفته، ۲۵ مگاوات از دیماند این گروه کاهش یافته است.

کد خبر: ۹۳٬۷۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha