۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
مازندران از صنایع بزرگ و پیشران محروم است
رئیس سازمان صمت مازندران:

مازندران از صنایع بزرگ و پیشران محروم است

ساری- قوانلو، رئیس سازمان صمت مازندران با بیان اینکه استان از صنایع بزرگ و پیشران محروم است، گفت: ۱۶۲ کارخانه استان بالای ۵۰ نفر اشتغال دارند.

حسینقلی قوانلو در گفتگو با خبرنگار بازار درباره وضعیت موجود صنعتی استان مازندران اظهار داشت: دو هزار و ۴۳۹ واحد صنعتی دارای پروانه در استان فعال است که حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وی با اظهار اینکه ارزش سرمایه گذاری صنعتی در استان در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است، افزود: از این میزان سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال قبل سرمایه گذاری صورت گرفته است.

رئیس سازمان صمت مازندران با بیان اینکه مازندران از نظر تعداد واحدهای صنعتی رتبه هشتم و از نظر میزان سرمایه گذاری رتبه ۱۸ و از نظر اشتغال رتبه یازدهم را دارا است، افزود: صنایع مازندران کوچک بوده و یکی از بزرگترین ضعف ها به شمار می رود.

قوانلو با بیان اینکه صنایع بزرگ پیشران دیگر صنایع هستند، ادامه داد: اگر صنعت فولاد داشته باشیم صنایع کوچک زیادی در استان فعال خواهند شد و از مجموع واحدها ۱۶۲ واحد تولیدی بالای ۵۰ اشتغال دارند.

وی یادآور شد: میزان تولید صنایع تبدیلی و غذایی را در استان بیش از ۴۰ درصد و دوبرابر میانگین کشوری است و جزو بهترین استان ها به شمار می رویم.

رئیس سازمان صمت مازندران با اشاره به تولیدات منتخب در استان گفت: مجموع تولیدات ۱۰ محصول ماهانه رصد و پایش می شود و در سال گذشته تولید خودرو در استان رشد ۳۵ درصد و در روغن نباتی میزان تولید منفی ۱۳ بوده است.

وی میزان رشد سیمان را ۱۷ درصد اعلام کرد و گفت: مجموع تولیدات کاغذ در استان ۲۹ درصد رشد داشته است.

کد خبر: ۹۳٬۶۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha