۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
استفاده از ظرفیت ۸۰ مگاواتی تولید برق کشور آذربایجان برای شهرهای شمالی اردبیل
معاون شرکت توزیع برق اردبیل مطرح کرد

استفاده از ظرفیت ۸۰ مگاواتی تولید برق کشور آذربایجان برای شهرهای شمالی اردبیل

اردبیل- عبداللهیان، معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق اردبیل گفت: از ظرفیت ۸۰ مگاواتی تولید برق کشور آذربایجان برای مصرف شهرهای شمالی استان اردبیل استفاده می شود.

ناصر عبداللهیان در گفت‌و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به اینکه شبکه برق یک شبکه سراسری و یکپارچه است، ما به اندازه سهمیه اعلام شده روزانه تا سقف ۳۰۰ مگاوات مصرف برق را در استان اردبیل پیش‌بینی می‌کنیم و بالاتر از این رقم خاموشی‌های روزانه اعمال می‌شود که با رعایت الگوی مصرف در روزهای اخیر کمترین خاموشی‌ها را شاهد بودیم.

وی به کاهش بار شبکه در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: اگر افزایشی نیز اتفاق می‌افتاد بین یک تا ۱.۵ درصد بوده اما با توجه به گرم شدن هوا و کاهش بارندگی‌ها افزایش بار شبکه در سال‌ جاری ۲۰ تا ۲۲.۵ درصد اعلام شده است.

جمع‌آوری یک‌هزار و ۵۰۰ دستگاه رمز ارز در سطح استان اردبیل در سال جاری
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل به کاهش ۵۰ درصدی تولید برق در نیروگاه‌های برق آبی و همچنین ورود زودهنگام وسایل سرمایشی در مناطق گرمسیر به چرخه مصرف اشاره کرد و افزود: همه این عوامل در کنار سوءاستفاده صاحبان مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارز سبب شده تا ما با برخی دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در تولید و توزیع برق روبه‌رو شویم.

عبداللهیان از جمع‌آوری یک‌هزار و ۵۰۰ دستگاه رمز ارز در سطح استان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: همه این عوامل به افزایش ۲۲ درصدی مصرف برق در سطح استان اردبیل و شبکه سراسری منجر شده که انتظار می‌رود با مدیریت صحیح در روزهای گرم پیش رو از خاموشی‌های احتمالی جلوگیری شود.

وی پیشگام بودن فعالان بخش صنعت را در عقد تفاهمنامه برای صرفه‌جویی در مصرف برق به ویژه ساعات پیک یادآور شد و خاطر نشان کرد: در کنار مشترکان بخش صنعت، مشترکان بخش کشاورزی نیز با عقد تفاهمنامه در این زمینه یاریگر ما بودند و در خاموشی روشنایی معابر و کوچه‌ها نیز تا ۴.۷ مگاوات برنامه‌ریزی به انجام رسیده است.

۵۰ درصد مصرف برق ادارات در ساعات پیک مصرف باید تعدیل شود
عبداللهیان از کاهش مصرف برق در ادارات نیز خبر داد و اضافه کرد: ۵۰ درصد مصرف برق ادارات در ساعات پیک باید تعدیل شده و در ساعات غیراداری نیز ۹۰ درصد کاهش را در مصرف شاهد باشیم.

وی فعالیت ۶۸ ایستگاه سی. ان. جی را نیز در سطح استان یادآور شد و بیان کرد: این ایستگاه‌ها نیز موظفند به صورت نوبتی مصرف خود را کاهش داده و حداقل دو ساعت برق ایستگاه‌های خود را خاموش کنند.

عبداللهیان از شهروندان خواست تا با کاهش ۱۰ درصدی مصرف انرژی به پایداری برق کمک کنند و در صورت استفاده از کولر گازی آن را در دمای ۲۵ تا ۲۶ درجه و استفاده از کولر آبی در دور کند تنظیم کنند.

استفاده از ظرفیت ۸۰ مگاواتی تولید برق کشور آذربایجان برای مصرف شهرهای شمالی استان
وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: برای برخورداری از مزایای مشترکان کم مصرف و خوش مصرف شهروندان باید وسایل برقی خود را در ساعات غیر پیک استفاده کرده و به نوعی به مصرف بهینه برق کمک کنند.

عبداللهیان استفاده از ظرفیت ۸۰ مگاواتی تولید برق کشور آذربایجان را برای مصرف شهرهای شمالی استان یادآور شد و تصریح کرد: این امر نیز به مدیریت بار مصرف کمک کرده است.

وی به فعالیت سامانه ۱۲۹ و اعلام خاموشی‌های احتمالی اشاره کرد و گفت: البته در هفته جاری به دلیل انتخابات و شرایط خاص تبلیغاتی هیچ‌گونه خاموشی با برنامه‌ اعمال نخواهد شد.

برای بیمارستان های اردبیل خاموشی اعمال نمی‌شود
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل فعالیت پنج اکیپ خط گرم را در سطح استان یادآور شد و افزود: اگر حوادثی نیز در شبکه توزیع برق اتفاق بیفتد به سرعت اکیپ‌های خط گرم آنها را تعمیر می‌کنند تا خاموشی را شاهد نباشیم.

عبداللهیان خاطر نشان کرد: برای سه بیمارستان امام خمینی، امام رضا و تأمین اجتماعی اردبیل نیز هیچ‌گونه خاموشی اعمال نمی‌شود و انتظار می‌رود در جهت پایداری برق مصرفی شهروندان اصول و معیارهای بهینه‌ مصرف را رعایت کنند.

کد خبر: ۹۳٬۶۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha