۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴
کنترل قیمت کالاهای اساسی با احیای تعاونی‌ها، نظارت صحیح و بن کالا
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد

کنترل قیمت کالاهای اساسی با احیای تعاونی‌ها، نظارت صحیح و بن کالا

زاکانی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: قطعا قیمت اقلام اساسی با احیای مجدد تعاونی‌های شهر و روستا و با نظارت صحیح و همچنین با واریز ۴۰ هزار تومان بن کالا کنترل می‌شود.

به گزارش بازار، علیرضا زاکانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت پیروزی در انتخابات چه برنامه‌ای برای کنترل قیمت اقلام اساسی که در این ماه‌ها چندین بار افزایش قیمت داشته است، دارید؟ افزود: این موضوع به چند جهت قابل کنترل است و زیرساخت‌هایی می‌خواهد که در دهه‌های گذشته وجود داشت، اما در سال ۸۱ بخش عمده‌ای از آن جمع شد و دولت امسال هم بخش دیگری از آن را جمع کرد.

وی گفت: ۱۲ هزار تعاونی شهر و روستا امکانات و شرایطی را فراهم می‌آورد که می‌توان از تولید تا مصرف، کالاها را کنترل کرد تا بدون هیچ واسطه‌ای در اختیار مصرف کننده قرار گیرد و تولید کننده هم حمایت شود و با احیای این زیرساخت بخش زیادی از مشکلات حل خواهد شد.

زاکانی با اشاره به اینکه با نظارت صحیح و با دقت در نحوه توزیع امکانات در کشور بخش دیگری از این معضل حل خواهد شد؟ گفت: برنامه بعدی ما واریز بن کالا به میزان ۴۰ هزار تومان برای ۶۹ میلیون نفر است که این مبلغ در کارت هوشمند خانواده شارژ می‌شود و از طریق این مبلغ کف نیازهای خانواده تامین خواهد شد و ما شرایط را به سمتی خواهیم برد که تناقض‌هایی که اکنون در رسیدن اقلام ضروری به مردم وجود دارد، محدود خواهد شد.

زاکانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما قادرید کالاهایی را که چندین بار در یکی دو سال اخیر افزایش قیمت داشته است به قیمت سابق برگردانید؟ افزود: مشکل کشور ما ۳ نه است نخواستن، نتوانستن و ندانستن که نان را از سفره مردم درآورده است.

وی گفت: دولت اقدام و اصلاح، چون بر عقل جمعی نخبگان تکیه می‌کند پس می‌داند و این دولت می‌تواند، چون به پشتوانه مردم عمل خواهد کرد و این دولت می‌خواهد، چون اراده کرده است اختاپوس هفت سر فساد را در کشور ریشه کن کند.

کد خبر: ۹۳٬۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha