۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹
هزاران مورد گزارش نشده ابتلا به کرونا در هند

هزاران مورد گزارش نشده ابتلا به کرونا در هند

شمار فوت شدگان در هند دراثر بیماری همه گیر کووید ۱۹ به میزان ۷۰% افزایش می یابد.

بازار؛ گروه بین الملل: در بیهار که یکی از فقیرترین ایالات هند  به شمار می آید تعداد فوت شدگان کرونا که در منازل و ساختمان های خصوصی جان خود را از دست دادند، محاسبه نشده بود. با شمارش جدید آمار فوتی ها افزایش می یابد و رکوردشکن می گردد. این در حالی ست که کارزار واکسیناسیون در این کشور به طور پراکنده پیش می رود.

کارشناسان بهداشتی اظهار می دارند که بسیاری از مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا در هند ثبت نگردیده اند. به ویژه در خلال موج اخیر  در ماه آوریل و مه یعنی زمانی که بیمارستان ها پر بودند و ذخایر اکسیژن کم شده بود.

برنامۀ واکسیناسیون در هند روز ۱۶ ژانویه بدون مواجهه با مشکلات فراوان آغاز شده بود. اولین دوزها به دست اندرکاران بهداشت و نیز شهروندان بالای ۶۰ سال اختصاص یافته بود.  لیکن از آغاز ماه مه یعنی زمانی که درهای واکسیناسیون به روی تمامی شهروندان بالای ۱۸ سال باز شد، ذخایر کم شدند.

کمبود واکسن تنها مشکلی نیست که هند ناگزیر به مواجهه با آن است. در این کشور تفاوت های فراوانی  میان مناطق مختلف  به لحاظ توزیع و تزریق واکسن مشاهده می شود. به طور مثال در مناطق شهری که در آنها چندان تراکم جمعیت وجود ندارد واکسن های بیشتری توزیع گردیده و در مناطق روستایی یا کلانشهرها اوضاع به شدت وخیم است.

کد خبر: ۹۳٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha