۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
دولت آینده باید تشکل‌های کارگری فعال در کشور را به رسمیت بشناسد
رییس فراکسیون کارگری مجلس:

دولت آینده باید تشکل‌های کارگری فعال در کشور را به رسمیت بشناسد

بابایی، رییس فراکسیون کارگری مجلس، گفت: دولت آینده باید شرایطی را فراهم کند که تشکل‌های کارگری که در کشور فعالیت دارند رسمیت داشته باشند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی بابایی کارنامی، با اشاره به موضوعاتی در حوزه کارگری که دولت آینده توجه به آنها را باید در اولویت دستورکار خود قرار دهد، گفت: کارگران با تعدادی مشکلات اساسی مواجه هستند که یکی از آنها عدم امنیت شغلی این قشر است که تحقق این مهم نیاز به توجه جدی دولت دارد، همچنین حمایت از کارگران ساختمانی از جمله موضوعاتی است که دولت آینده باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: رفاه و مسکن کارگران از دیگر موضوعاتی است که دولت آینده باید به طور جدی پیگیری و محقق کند، چرا که این قشر در شرایط کنونی به دلیل مشکلات شدید اقتصادی، توان تامین هزینه‌های این بخش را ندارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: رعایت حق سه جانبه‌گرایی در تصمیم‌گیری‌ها برای حوزه کارگری نیز از حقوق مسلم کارگران بوده که تاکنون نادیده گرفته شده است، چرا که ما بر اساس قانون موظف هستیم شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که کارگر، کارفرما و دولت در جلسات شورای عالی کار به نظر یکدیگر به ویژه نماینده کارگران احترام بگذارند.

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت آینده باید شرایطی را فراهم کند که تشکل‌های کارگری که در کشور فعالیت دارند رسمیت داشته باشند و از پشتوانه قانونی بهره‌مند باشند تا بتوان از این ظرفیت به نفع جامعه کارگران استفاده کرد.

کد خبر: ۹۳٬۵۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha