۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
صنایع کوچک مشمول مصوبه دولت برای مدیریت مصرف برق نیستند
رئیس اتاق بازرگانی اهواز:

صنایع کوچک مشمول مصوبه دولت برای مدیریت مصرف برق نیستند

عموری، رئیس اتاق اهواز می‌گوید: صنایع کوچک استان خوزستان در حالی مشمول مدیریت مصرف برق شده‌اند که این مصوبه شامل حال صنایع بزرگ مانند کارخانجات فولاد و پتروشیمی‌ها بوده است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق اهواز با اشاره به مصوبه مدیریت مصرف برق هیات دولت در ۹ خرداد امسال گفت: صنایع کوچک استان خوزستان در حالی مشمول مدیریت مصرف برق شده‌اند که این مصوبه صنایع بزرگ مانند کارخانجات فولاد و یا پتروشیمی‌ها را شامل شده است.

شهلا عموری بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که صنایع کوچک در خوزستان درمجموع روزانه ۳۰۰ مگاوات برق مصرف می‌کنند و این میزان به شبکه توزیع برق فشاری وارد نمی‌کند.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان افزود: بر اساس این مصوبه هیات دولت، صنایع بزرگ موظف شدند از ۱۵ خرداد تا پایان مرداد با اتخاذ تدابیر لازم ازجمله تغییر ساعات کار و یا طرح تعطیلات و تعمیرات، نسبت به کاهش مصرف حداقل سه هزار مگاوات شبکه سراسری از ساعت ۱۲ تا ۲۱ اقدام کنند؛ همچنین مصارف منتقل شده به ساعت ۲۱ تا ۶ صبح بدون رعایت سقف مجاز، مشمول مشوق برنامه‌های مدیریت مصرف وزارت نیرو خواهد بود.

او با بیان اینکه ۸۰ درصد اشتغال در بخش صنعتی خوزستان متعلق به واحدهای تولیدی کوچک است ادامه داد: این در حالی است که صنایع کوچک سهم ۳۰ درصدی مصرف برق صنعتی استان را به خود اختصاص می‌دهند.

رئیس اتاق اهواز افزود: باوجود سهم ۳۰ درصدی صنایع بزرگ از اشتغال استان خوزستان، این واحدها ۸۰ درصد از برق صنعتی استان را مصرف می‌کنند.

رئیس اتاق اهواز با تأکید بر اینکه واحدهای صنعتی کوچک که در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند آمادگی دارند تا در مدیریت مصرف برق با شرکت‌های توزیع اهواز و خوزستان همکاری کنند، گفت: با هماهنگی با استاندار خوزستان، مقرر شد صنایع کوچک در تمام طول هفته امکان فعالیت داشته باشند اما باید پس از ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه هر روز، خاموشی در خطوط تولید خود را اعمال کنند.

در استان خوزستان ۳۴ شهرک و ۳۹ ناحیه صنعتی وجود دارد که در ۵۱ شهرک و ناحیه صنعتی واگذاری زمین به متقاضیان صورت گرفته و بقیه در حال احداث و تکمیل زیرساخت‌های اولیه هستند.

پیش‌ازاین مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان اعلام کرده بود که تعدد شهرک‌های صنعتی در خوزستان تأمین امکانات و زیرساخت را برای این فضاها سخت و دشوار کرده است.

کد خبر: ۹۳٬۴۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha