۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
لزوم خاموشی کولرهای اضافی برای تامین برق
سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور تاکید کرد

لزوم خاموشی کولرهای اضافی برای تامین برق

زمانی، سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور با اشاره به میانگین افزایش دما در کشور و افزایش مصرف برق در هفته جاری، از شهروندان خواست با خاموش کردن کولرهای اضافی تلاشگران صنعت برق را در تامین برق یاری کنند.

به‌ گزارش بازار، کیومرث زمانی با اعلام این مطلب گفت: با توجه به بروز خشکسالی شدید در سال آبی جاری و کاهش ۶۰ درصدی تولید نیروگاه‌های برق آبی در استان، در ۱۸ ساعت از شبانه روز بین هزار تا ۳۵۰۰ مگاوات از توان برق مورد نیاز خوزستان از شبکه سراسری تامین می‌شود.

وی افزود: از آنجایی که در هفته جاری متوسط دمای کل کشور ۱.۴ درجه افزایش خواهد داشت و به تبع آن مصرف برق در کشور افزایشی می‌شود، امکان کمک شبکه سراسری به شبکه برق خوزستان کاهش پیدا می‌کند.

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور گفت: برای جبران کمبود تولید برق، از شهروندان استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد تقاضا میشود تا حداکثر مدیریت در مصرف برق را به خصوص در سیستم‌های سرمایشی اعمال کنند.

زمانی تاکید کرد: شعار لامپ اضافه خاموش در طول سال‌های گذشته تاثیر شگرفی در کاهش مصرف برق داشته و باعث شد که پیک سراسری برق کشور که در شب رخ میداد به ظهر منتقل شود. هماکنون نیز از هموطنان به خصوص شهروندان تحت پوشش شبکه برق منطقه‌های خوزستان درخواست داریم تا با سرلوحه قرار دادن شعار " کولر اضافی خاموش" هم هزینه‌های اقتصادی خود را کاهش دهند و هم تلاشگران صنعت برق را در خدماترسانی بهتر به هموطنان یاری کنند.

کد خبر: ۹۳٬۴۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha