۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
صنایع خراسان شمالی قطعه‌های خود را از خارج استان تهیه می‌کنند
نماینده مردم خراسان شمالی:

صنایع خراسان شمالی قطعه‌های خود را از خارج استان تهیه می‌کنند

بجنورد- وحیدی، نماینده مردم خراسان شمالی گفت: صنایع خراسان شمالی قطعه‌های خود را از خارج استان خریداری می‌کنند.

محمد وحیدی در گفتگو با بازار؛ اظهار داشت: صنایع خراسان شمالی سالانه هزار میلیارد تومان خرید قطعه دارند که یک ریال از این خریدهای از داخل استان هم نیست.

وی بابیان اینکه سود توزیعی چهار صنعت بزرگ استان حدود چهار میلیارد تومان است افزود: صنایع اگر این گردش مالی را در داخل استان می‌گذاشتند هم باعث ایجاد واحد صنعتی جدید، هم اشتغال‌زایی و هم فرصت تأمین نیاز بانک‌ها در استان را فراهم می‌کردند.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در ادامه به معوقات بانکی استان اشاره کرد و افزود: معوقات بانکی استان در حال حاضر ۵۰درصد است که عدد بالایی ست و باید نوع تسهیلات آن‌قدر دقیق پرداخت شود که سود مبتنی برات ایجاد شود و همچنین ارائه تسهیلات باید باعث تحقق وعده‌های اشتغال و هم‌سود دهی شود.

وحیدی اظهار داشت: رقابت‌های بین‌بانکی که باعث زنده نگه‌داشتن بانک‌ها است نباید عاملی باعث ستیز باشد بلکه باعث افزایش انگیزه‌ها شود.

وی ادامه داد: عملکرد بانک استان در مسکن روستایی، زنجیره‌های تولید و حمایت از اشتغال مددجویان به‌ویژه مشاغل خانگی مثبت بوده است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم، راز و جر گلان در مجلس شورای اسلامی در پایان از خریدوفروش وام‌های خرد انتقاد کرد و گفت: خریدوفروش وام‌های خرد مانند وام‌های ازدواج درد بزرگی در جامعه امروز است که امیدواریم با دقت عمل بیشتر حل شود

کد خبر: ۹۳٬۴۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha