۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴
صدور مجوز مشاغل خانگی در زنجان برای ۸۶۰ نفر اشتغال ایجاد کرد
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

صدور مجوز مشاغل خانگی در زنجان برای ۸۶۰ نفر اشتغال ایجاد کرد

زنجان- ارجمند، مدیرکل میراث فرهنگی زنجان از صدور ۱۴۹ مجوز مشاغل خانگی در استان خبر داد و گفت: با صدور این تعداد مجوز برای ۸۶۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

امیر ارجمند در گفتگو با خبرنگار بازار از صدور ۱۴۹ مجوز مشاغل خانگی در استان زنجان طی سال گذشته خبر داد و گفت: با صدور این تعداد مجوز برای ۸۶۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه فراهم سازی زمینه‌های تشویق و ترغیب فعالان حوزه صنایع دستی برای مشارکت موثر و فعال در زمینه‌های مختلف از برنامه‌های  مهم میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان است، اظهار کرد: بیشتر بانوان زنجانی در مشاغل خانگی قالی بافی، گلیم بافی، خیاطی، چرم دوزی، ملیله کاری و زیور آلات فعالیت می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع ستی زنجان بر لزوم توسعه مشاغل خانگی در استان تاکید کرد و گفت: میراث فرهنگی برای توسعه مشاغل خانگی  تسهیلات خوبی در سالجاری پرداخت خواهد کرد. 

ارجمند به تعداد کارت‌های شناسایی صادر شده طی سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: صدور کارت های شناسایی شده در سال گذشته  نسبت به مدت مشابه سال گذشته  بیش از ۳۰ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه زنجان در تولید صنایع دستی فلزی جزو استان‌های برتر کشور است، تصریح کرد: این استان در تولید چاقو در کشور سرآمد است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، با بیان اینکه ۵۰ رشته صنایع دستی در استان وجود دارد، ابراز داشت: ملیله‌کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، گلیم بافی و گیوه‌دوزی از صنایع دستی بومی است. 

کد خبر: ۹۳٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha