۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
حمایت از دو خوشه مبل منبت در استان همدان/ مردم کشور به خرید از خوشه های مبل ترغیب شدند
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در همدان مطرح کرد:

حمایت از دو خوشه مبل منبت در استان همدان/ مردم کشور به خرید از خوشه های مبل ترغیب شدند

همدان- افروخته، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در همدان با اشاره به حمایت صورت گرفته از دو خوشه مبل ملایر و تویسرکان گفت: با حمایت صورت گرفته ۱۲۰۰نفر از سراسر کشور برای خرید مبل به این دوشهرستان آمدند.

محسن علی افروخته در گفتگو با خبرنگار بازار با عنوان اینکه عمده مشکل ما در حوزه صنایع دستی و هنر، موضوع فروش محصولات است، عنوان کرد: روزی تولید هنر بود و اندک افرادی می توانستند در زمینه ارائه محصولات باکیفیت کار کنند؛ ولی امروزه تولید دیگر هنر نیست بلکه هنر در بازار فروش محدود و محصور شده است.  

وی با یادآوری اینکه تجربه موفقی در حمایت از صنایع دستی در زمینه مبل و منبت داریم، بیان کرد: برای شهرستان ملایر به عنوان شهر جهانی مبل و منبت و برای شهرستان تویسرکان و شهر ملی منبت گلریز اقداماتی انجام و طی دو سال اخیر از دو خوشه مذکور حمایت های مناسبی به عمل آمد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در همدان در ادامه با بیان اینکه در راستای حمایت از دو خوشه ذکر شده در سال های گذشته اقدامات انجام شده موجب شد قریب به بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر از سراسر کشور برای خرید به مبل ملایر و تویسرکان مراجعه کنند، گفت: در راستای تسهیل خرید متقاضیان با هماهنگی اتحادیه های استان ها تامین اعتبار صورت گرفت.

افروخته در این زمینه ادامه داد: در این راستا، افرادی که دارای صلاحیت بودند و توان تحویل کالای باکیفیت در موعد مقرر را داشتند، شناسایی و برای آن ها افتتاح حساب صورت گرف و از طریق شهرستانی که محل اقامتشان بود، تسهیلات قرض الحسنه پرداخت دریافت کردند.  

افروخته در ادامه با بیان اینکه خریداران مبل با مراجعه به فروشنده ها پیش فاکتور ارائه می کردند ولی بقیه کار در شهرستان محل اقامتشان انجام می شد، یادآوری کرد: ما اصلا فکر نمی کردیم که از سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر، اردبیل و حتی از خراسان شمالی و بجنورد، برای خرید مبل منبت به شهرستان های ملایر و تویسرکان مراجعه کنند، اما از همه استان ها برای خرید مبل به استان همدان مراجعه می کردند و به صورت حضوری و غیرحضوری برای آنها پرونده تشکیل می شد.

مدیرعامل صندوق توسعه کارآفرینی استان همدان اضافه کرد: این روند،  تجربه بسیار خوبی برای ما بود که از دیگر استان ها برای خرید مبل مراجعه کنند و این اقدام به نوبه خود حمایت از فعالین این عرصه محسوب می شد.

کد خبر: ۹۳٬۴۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha