۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
امضای توافقنامه همکاری میان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و پژوهشگاه صنعت نفت

امضای توافقنامه همکاری میان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و پژوهشگاه صنعت نفت

اداره پژوهش و فناوری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، برای اجرای یک پروژه تحقیقاتی در حوزه خودروهای گازسوز با پژوهشگاه صنعت نفت توافقنامه همکاری امضا کرد.

به گزارش بازار به نقل از شانا، اداره پژوهش و فناوری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، پروژه پژوهشی «توسعه و بهره‌برداری از فناوری ANG با نانو جاذب به‌منظور جایگزینی با مخازن سی‌ان‌جی» را با هدف اصلی پیاده‌سازی طرح ANG) Adsorbed Natural Gas) در خودروها با پژوهشگاه صنعت نفت امضا کرد.

بر پایه این گزارش، در این پروژه ساخت نانو جاذب با دانسیته بالا به‌منظور به‌کارگیری در مخزن ANG و طراحی و ساخت مخزن و همچنین ارزیابی عملکرد آن در خودرو موردنظر قرار گرفته است.

پیشرفت فناوری‌های نو همچون «ANG»، ذخیره‌سازی گاز طبیعی برای سوخت وسایل نقلیه را می‌توان با فشار کم، ایمنی بالاتر و ظرفیت بیشتر انجام داد؛ صنعتی که پس از سی‌ان‌جی، هم‌اکنون توجه برخی شرکت‌های معتبر دنیا را به خود معطوف کرده است.

ایران با توجه به جایگاهش به عنوان سومین دارنده خودروهای گازسوز و دومین مصرف‌کننده سی‌ان‌جی در جهان، اقدام‌های ارزشمندی با همکاری مراکز پژوهشی صنعت نفت و دانشگاه‌های کشور برای دستیابی به این فناوری انجام داده است.

کد خبر: ۹٬۳۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha