۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
اقتصاد و معیشت ما دچار سیاست‌زدگی شده است
نامزد انتخابات ریاست جمهوری در سومین مناظره تلویزیونی:

اقتصاد و معیشت ما دچار سیاست‌زدگی شده است

مهرعلیزاده، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه عده‌ای اصلا التزامی به اجرای قانون ندارند، گفت: امروز اقتصاد و معیشت ما دچار سیاست زدگی شده است.

به گزارش بازار، محسن مهرعلیزاده انتخابات ریاست‌جمهوری عصر امروز (شنبه) در سومین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری در سخنانی اظهار کرد: من فکر می‌کنم که با توجه به اینکه فرصت محدود است، یک اشاره‌ای به هفت موردی که سوال شد، کنم و بعد مسائلی که دغدغه اساسی مردم است را مطرح کنم.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: برنامه دولت زندگی، برنامه اقتصادمحور است که تنظیم شده و برنامه‌ای اقتصادی، اجتماعی است که هم به توسعه اقتصادی و هم به تأمین اجتماعی و معیشت مردم می‌پردازد و شامل مسائل کلان تولید و نیز مسائل سرمایه‌گذاری، از بین بردن موانع، افزایش GDP، کارگران، معلمان، جوانان و ایجاد صندوق درآمد پایدار، ایجاد صندوق بیمه تکمیلی رایگان، توسعه گردشگری، تنش‌زدایی در سطح دنیا و ورود به عرصه رقابت‌های جهانی، ۵ برابر کردن یارانه‌های نقدی و واکسیناسیون کرونا تا پایان سال، اجرای سه‌جانبه‌گرایی در تأمین اجتماعی، افزایش حقوق و دستمزد کارگران براساس نرخ تورم، واگذاری اختیارات هنر و اصناف هنر، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است.

وی ادامه داد: برنامه‌ای که بنده در سایت خودم در روز اول مناظره قرار داده‌ام، مردم به آن توجه کنند و می‌خواهم مسائل دیگری که دغدغه‌های اصلی هستند را مطرح کنم، نبایستی به مسائلی که اینجا مطرح می‌شود، اکتفا کنیم.

مهرعلیزاده اظهار داشت: بنده یکی از دغدغه‌های اصلی‌ام را مسئله از بین رفتن اعتماد مردم به مدیران و دولت می‌دانم. احساس می‌کنم که مردم عدم صداقت در رفتار، کردار و گفتار مدیران را می‌بینند و به مجموعه عملکردها بی‌اعتماد هستند.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه بی‌اعتمادی مردم به عملکردها باعث می شود مردم با مجموعه دولت و دستگاه های اجرایی همکاری نکنند، گفت: مصداق این بی اعتمادی همین صدا وسیماست. کاری شده که مرجعیت رسانه امروز از تهران به لندن انتقال پیدا کرده است.

وی افزود: امروز کمتر از ۱۰ درصد مردم اخبارشان را از رسانه ملی دریافت می کنند. فیلم تبلیغاتی بنده را سانسور کردند. برای اینکه در این فیلم تصویری از حضرت امام و رهبری و سخنانی از شهیدان طالقانی و بهشتی بود.

مهرعلیزاده تصریح کرد: امروز صداوسیما متأسفانه حتی نماینده اقلیتِ اقلیت هم نیست. ریشه مشکلات عمدتاً امروز در سیاست زدگی است. این موضوع را باید مورد توجه قرار دهیم.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: بینش ها وروش ها و نیز نگاه ها باید تغییر کند. نگاه ارباب رعیتی باید از بین برود. بعضی ها می خواهند همه جا باشند و حتی می خواهند همه کاره باشند و یا حتی در همه جا دخالت کنند و آنجایی که باید باشند نیستند و آنجا که نباید باشند، هستند.

وی تأکید کرد: امروز اقتصاد و معیشت ما نیز متأسفانه دچار این فضای سیاست زدگی سنگین است. بعضی ها هیچ التزامی به قانون و برنامه ندارند. این همه برنامه در این برنامه گفته شد و آقای همتی هم مسائل خوبی را مطرح کرد اما افسوس که هیچ التزامی به اجرای قانون نیست بلکه مشکل از عملکرد مدیران و ساختارهاست.

مهرعلیزاده با طرح این سوال که مردم از چه چیزی امروز ناراحت هستند؟ و چرا کوچکترین مشکل اجتماعی در اسرع وقت به یک بحران تبدیل می‌شود؟ گفت: وقتی باران می بارد و سیل می آید به بحران تبدیل می شود و نارضایتی ایجاد می شود. با وقوع زلزله نیز، بحران ایجاد می شود. مسئله بنزین نیز بحران ایجاد می کند.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: اینها راه حل نیست. به نظر من مسائلی که مطرح می شود، راه حل هایی دارد که مردم این راه حل ها را می دانند. بعضی ها راه حل هایی ارائه می دهند که راه حل های مورد نظر و واقعی نیست. اشکنه خوردن و لنگ پوشیدن راه حل نیست. ما می توانیم بحران ها را پشت سر بگذاریم و حل کنیم.

وی با بیان اینکه ما می توانیم براساس برنامه هایی که بنده ارائه کرده ام، مشکلات را حل کنیم، گفت: حل این مشکلات به شرطی است که با هم باشیم. جوانان ما امروز در طرح های سنگین در سطح بین المللی در ناسا کار می کنند. اگر این جوان را ما امروز در کشور داشتیم و او را فراری می دادیم، آیا با چنین مشکلاتی روبرو بودیم.

مهرعلیزاده اظهار داشت: یکی دیگر از دغدغه ها، مسئله شفافیت و صادق بودن با مردم است. در کنار مسئله معیشت و اشتغال، امنیت شغلی، آزادی‌های اجتماعی، مردم شفافیت نیز می‌خواهند. مردم خواهان صداقت هستند. اگر شفافیت بود، این همه اختلاف و رانت خواری که موجب بی‌اعتمادی مردم به مدیران کشور شده را شاهد نبودیم.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: اگر پرونده هایی مثل آقای عیسی شریفی که به شهردار وقت وصل بود و الان چهار سال است که خاک می خورد و یا حتی رانت و اختلاس چند هزار میلیاردی بوده، هیچکس کاری به کسی در این زمینه ندارد.

وی ادامه داد: اگر پرونده بابک زنجانی مشخص می شد و یا اگر مسئله طبری‌ها ریزتر مشخص می شد، مردم اعتماد می کردند. مردم صداقت و روراستی می خواهند. مردم می پرسند که آیا واقعاً کرونا خطرناک است و باید در خانه ها بمانند و کسب و کارشان تعطیل شود؟

مهرعلیزاده با اشاره به سفر چند روز گذشته رئیسی به استان خوزستان، گفت: مردم می پرسند اگر کرونا خطرناک است، خوزستان با وضعیت قرمزی که چند ماه است شاهد آن هستیم و روزی بیش از صد نفر در این شهر فوت می کنند، آقای رئیسی در این استان شوآف و تبلیغات می کند و هزاران نفر را در آنجا گردهم می آورد.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: مردم می‌پرسند ما بالاخره به چه اعتماد کنیم، کرونا هست یا نیست. خطر هست یا نیست. بنده می ترسم به این ترتیب آقای رئیسی که می‌خواستند سید محرومان شوند اما این بار سید مرحومان شوند.

وی افزود: در استان فارس ۱۰ نفر از مدیران سیستم قضایی واکسن زده اند. مردم می پرسند آیا این واکسن زدن ها قانونی و شفاف بوده است.

کد خبر: ۹۳٬۴۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha