۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
مشکلی در تهیه منابع یارانه ۴۵۰ هزار تومانی نداریم
نامزد انتخابات ریاست جمهوری در سومین مناظره تلویزیونی:

مشکلی در تهیه منابع یارانه ۴۵۰ هزار تومانی نداریم

رضایی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: به خانم‌های خانه دار حقوق خواهیم داد و مسکن سهل و ارزان را با قسط‌های ۴۰ یا ۵۰ ساله درست خواهیم کرد.

به گزارش بازار، محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سومین مناظره انتخابات در پاسخ به سوالی در خصوص راهکارهایش برای مقابله با تورم، بی‌عدالتی، رکود، فساد، یارانه‌ها، اشتغال و مسکن گفت: در ابتدا میلاد با سعادت حضرت معصومه و روز دختر را تبریک می‌گویم، دغدغه‌هایی که شما گفتید را قبول دارم اما دغدغه‌های مردم بیشتر از این چیزهاست. اما ما باید ببینیم چرا این دغدغه‌ها تاکنون حل نشده است. ۵۰ سال است که گرانی، بیکاری، کاهش ارزش پول ملی داریم و رشد اقتصادی کشور معیوب است و یا نوسان دارد. چرا این مسائل حل نمی‌شود.

وی ادامه داد: ایران اسلامی امروز اقتدار از دست رفته خودش را بعد از ۳۰۰ سال به دست آورده است و در بعضی از زمینه‌های دفاعی و امنیتی پیشرفت‌های خارق‌العاده‌ای کرده، وقتی مردم این دو را می‌بینند و مقایسه می‌کنند، احساس می‌کنند یک جایی از کار گیر است. رهبر معظم انقلاب فرمودند راه‌حل‌ها مشخص است، نمی‌دانیم چرا نمی‌شود؟ من می‌خواهم در این جلسه رونمایی کنم که چرا نمی‌شود.

رضایی افزود: وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم چادر مشکی در اختیار یک عده است، ذرت در اختیار عده‌ای دیگر است، گوشت در اختیار عده دیگری، کمی که بیشتر توجه می‌کنیم آقازاده‌ها را می‌بینیم و عقب‌تر که می‌رویم مافیاها را مشاهده می‌کنیم. چرا اینها درست شده است؟ دولت‌ها و مدیران کشور چه کار می‌کنند؟ مدیران کشور جای دیگری مشغولند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: جنگ زرگری که بین جناح‌های سیاسی راه افتاده، همه آنجا درگیرند. یک دفعه بحث حجاب مطرح می‌شود، عده‌ای دیگر بحث فیلترینگ را پیش می کشند، عده‌ای دیگر می‌گویند چرا ایران در سوریه است، بحث موشک، دیوارکشی، کنسرت؛ یعنی هر چند وقت یک بار یک موضوعی مطرح می‌شود که عده‌ای موافق و مخالف آن هستند. جنگ زرگری این وسط شکل می‌گیرد و تمام انرژی‌ها و افکار به این سمت می‌رود.

رضایی تصریح کرد: در این شرایط، امام و رهبر جامعه به آن پایان می‌دهد اما بعد از مدتی دوباره این غائله راه می‌افتد. در حقیقت این تاخت و تازی که در سیاست راه افتاده و این میدان‌های انحرافی که به وجود آمده است اجازه نمی‌دهد انرژی ملت ایران، دولت‌ها روی گرانی، رکود اقتصادی و یارانه‌های پنهان متمرکز شوند که باید ما این مساله را حل کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: آیا قرار است رئیس‌جمهور بعدی همانند رئیس جمهورهای دولت‌های قبلی و قصه قبلی دوباره تکرار شود. باید به این موضوعات پایان بدهیم. در اینجا به دو جراحی بزرگ نیاز داریم، اولین جراحی اصلاح درون قدرت ایران است که باید حکمرانی، مدیریت، قوانین و قواعد و ساختار آن با یک جراحی اساسی درون قدرت اصلاح شود. مساله دوم معماری نوین اقتصاد ایران است. اقتصاد ایران باید معماری شود وگرنه شما بیایید برای گرانی و نرخ تورم پیشنهاد دهید وقتی زمین اقتصاد زمین گرمی است که هر چه برف روی آن می بارد بخار می‌شود و هوا می‌رود، همه برنامه‌ها خنثی می‌شود.

رضایی گفت: برنامه دولت ما این است که اولاً با به کارگیری همه اقوام ایرانی و همه شایستگان از اصولگرا، اصلاح‌طلب و همچنین به کارگیری همه بانوان و تمام ظرفیت‌های اهل تسنن و اقلیت‌ها دوباره یک حرکتی شبیه انقلاب و بسیج در دفاع مقدس درست کنیم و همه بیاییم با هم یک دولت قوی، پاسخگو و مسئولیت پذیر را ایجاد کنیم و بعد این دولت اصلاحات را از درون قدرت آغاز کند و وضعیت نهادهای درون قدرت از نهادهایی که منتسب به مقام معظم رهبری است و همه برای دولت کار می‌کنند تا خود دولت و رابطه سه قوه با یکدیگر که معمولاً در نزاع و درگیری دست به یقه می‌شوند و مردم را فراموش کرده و دنبال مسائل دیگر می‌روند و تا دیوان سالاری و وزارتخانه‌ها را حل کنند. ما برای این موضوعات برنامه داریم و از بالا تا پایین را اصلاح خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برای بحث اقتصاد در سه سطح برنامه ریزی کرده است، گفت: ما اقتصاد را به سه سطح اقتصاد ملی، اقتصاد استانی و اقتصاد زندگی تقسیم کرده‌ایم. در سطح اقتصاد زندگی طرح کفایت زندگی را پیش بینی کردیم. ما یارانه ۴۵۰ هزار تومانی را پرداخت خواهیم کرد. نگران نشوید که این منابع از کجا می‌آید. اگر شما دزدی نکرده‌اید نگران نشوید. آنقدر دزدی بوده که ما آنها را درست خواهیم کرد. ما دزدی‌ها و رانتی که مافیا می‌خورند را قطع خواهیم کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما مشکلی در تهیه منابع یارانه ۴۵۰ هزار تومانی نداریم. همچنین به خانم‌های خانه دار حقوق خواهیم داد و مسکن سهل و ارزان را با قسط‌های ۴۰ یا ۵۰ ساله درست خواهیم کرد. همچنین با رونق کسب و کارهای خانگی و ۳۰ درصد سهام صنعت نفت را به مردم می‌دهیم. ما برای تک تک استان‌ها برنامه ریزی کرده‌ایم.

رضایی تصریح کرد: در سطح ملی ۱۴ مگاپروژه که یکی از آنها مساله مسکن و دیگری انرژی‌های نو است، برنامه ریزی کرده‌ایم. تا در سطح اقتصاد ملی و اقتصاد استانی و اقتصاد زندگی، اقتصاد ملی ایران را بازمعماری کنیم تا بتوانیم مشکلاتی که بیش از ۵۰ سال است گریبان مردم را گرفته حل وفصل کنیم.

کد خبر: ۹۳٬۴۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha