۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
محرومیت های ایلام زیبنده مردم استان نیست
زاکانی:

محرومیت های ایلام زیبنده مردم استان نیست

ایلام- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به ظرفیت های متعدد استان ایلام، گفت: محرومیت های ایلام زیبنده مردم استان نیست.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا زاکانی عصر شنبه در گفتگوی تلویزیونی با مردم استان ایلام اظهار کرد: مردم استان ایلام در هشت سال جنگ تحمیلی رشادت‌های فراوانی برای دفاع از کشور از خود نشان دادند.

وی با اشاره به اینکه بارها به عنوان رزمنده در مناطق عملیاتی ایلام طی زمان جنگ حضور داشته است، افزود: مشکلات کنونی استان زیبنده مردم پرافتخار این استان نیست.

زاکانی گفت: مهمان نوازی مردم این استان در زمان هشت سال جنگ تحمیلی و در زمان اربعین، زبانزد همه مردم ایران است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به ظرفیت‌های مرزی استان ایلام با عراق، افزود: باید با استفاده از ظرفیت‌های مرزی و به خصوص تردد سالانه ۶ میلیون زائر زوار برای توسعه استان تلاش کرد.

برنامه ویژه برای محرومیت زدایی در ایلام
زاکانی از برنامه ویژه برای محرومیت زدایی در ایلام خبر داد و گفت: قول می‌دهم دوساله چهره محروم ایلام با استفاده از برنامه‌های مختلف را تغییر خواهم داد.

وی گفت: مشکلات حوزه آبرسانی، پروژه‌های نیمه تمام عمرانی و راه‌های مواصلاتی استان باید حل شود، همچنین این استان در بحث اشتغال نیازمند توجه است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: قطعاً دولت اقدام و اصلاح به محرومیت‌ها و ظرفیت‌های این استان توجه ویژه خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های استان‌های مرزی مثل ایلام برای توسعه مراودات تجاری با کشور عراق استفاده کرد، افزود: قطعاً یکی از اولویت‌های مهم دولت اقدام و اصلاح، توجه ویژه به استان‌های مرزی است.

اصلاح ساختار بودجه‌ای در استان‌ها
زاکانی تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های برای توسعه استان‌ها، اصلاح ساختار بودجه‌ای در استان‌ها است، در حال حاضر فقط ۱۰ درصد از بودجه به طور مستقیم در اختیار استان‌های قرار می‌گیرد و مابقی بودجه در قالب‌های بودجه‌های ملی، ملی استانی و… قرار می‌گیرد.

وی گفت: باید شرایطی فراهم شود تا بودجه‌ها مستقیم در اختیار استان‌های قرار گیرد و به نسبت طرح‌ها و مزیت‌ها هزینه شود، همچنین به دنبال بازآمایش در استان‌ها هستیم تا بتوانیم ۴۵۱ شهرستان را محور حرکت کشور قرار دهیم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه متاسفانه بسیاری از استان‌های کشور به رغم قرار گرفتن در کنار ظرفیت‌هایی مثل نفت و گاز، معدن و…محروم هستند، افزود: حتماً این نگاه را تغییر خواهیم داد و شرایطی فراهم می‌شود که مردم هر منطقه از ظرفیت‌های آن بهره مند شوند.

زاکانی اظهار کرد: در دولت اقدام و اصلاح در کنار جهش تولید و تمرکز زدایی به ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای و نخبگان شهرستانی هم توجه کنیم و در کنار توسعه رفاه، سلامت و محیط زیست به مسائل اقتصادی توجه جدی شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه وضعیتی که اکنون مشاهده می‌کنیم زیبنده ملت ایران نیست، افزود: اولویت ما اقتصاد، مدیریت، فرهنگ و اجتماع است. در راستای تحول فرهنگی باید برای تعلیم و تربیت درست گام برداریم.

وی افزود: با تورم موجود که کمر مردم در حال شکستن است نباید انتظار داشت که حال مردم خوب باشد، باید رفع مشکلات موجود با رویکرد غلط دولت را عوض کرد و طرحی نو در انداخت که در آن توانمندی‌های داخل را اصل قرار دهیم و با استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به پیشرفت کشور بپردازیم.

زاکانی تصریح کرد: دولت بنده دولت اقدام و اصلاح است، نه دولت حرف و شعار و با اقدامی دقیق و فکورانه شرایطی را فراهم می‌کنیم که توانایی‌های داخلی ظهور و بروز پیدا کند.

کد خبر: ۹۳٬۴۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha