۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
بهره‌مندی ۹۸ درصدی شهرهای ایران از گاز طبیعی

بهره‌مندی ۹۸ درصدی شهرهای ایران از گاز طبیعی

مشایخی، مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از بهره‌مندی ۹۸ درصدی شهرهای کشور از گاز طبیعی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شانا، غلامرضا مشایخی در حاشیه آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با اشاره به رشد فزاینده مشترکان گاز  شهری، گفت: سال ۱۳۹۹ با وجود شیوع ویروس کرونا با برنامه‌ریزی خوب توانستیم رکوردی تازه در گازرسانی به مناطق شهری، روستایی و صنعتی کشور ثبت کنیم؛ بر این اساس هم‌اکنون در بخش شهری، بیش از ۹۸ درصد و در بخش روستایی، ۸۵ درصد جمعیت روستاییان کشور از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: پارسال ۲ هزار و ۹۱۸ روستا، ۲۳ شهر و ۶ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی به جمع مشترکان گاز کشور افزوده شدند.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه با برنامه‌ریزی انجام‌شده، امسال نیز گازرسانی به دیگر روستاهای کشور با شتاب تداوم دارد، اظهار کرد: طبق مصوبه شورای عالی اقتصاد برای حمایت از بخش تولید و کاهش آلودگی هوا، یارانه ویژه‌ای برای گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور اختصاص یافته و طبق آن، این واحدها تا سقفی مشخص از پرداخت هزینه گازرسانی معاف خواهند بود.

مشایخی تصریح کرد: امسال همچنین برنامه توسعه گاز تا سال ۱۴۰۱ نیز تعریف شده است تا شرکت‌های گاز استانی بتوانند با دورنمای مناسب بهتر به مردم خدمات‌رسانی کنند.

وی در پایان با خرسندی از اینکه اکنون سوخت پاک و آسان در اختیار روستاییان قرار دارد، یادآور شد: این مهم توانست افزون بر ارمغان آسایش و رفاه برای روستاییان، تا حد زیادی از تخریب محیط زیست و آلودگی هوا نیز بکاهد.

حسین تقی‌نژاد، مدیرعامل پیشین شرکت گاز استان البرز نیز در این آیین گفت: البرز یک استان متفاوت با دیگر استان‌هاست و همه سرمایه‌گذاران تمایل دارند که در این منطقه سرمایه‌گذاری کنند.

سهراب نجار، سرپرست جدید شرکت گاز استان البرز هم اظهار کرد: همه دست به دست هم دهیم تا پروژه‌های ناتمام هرچه زودتر به انجام رسد؛ زیرا نباید هیچ پروژه گازرسانی معطل بماند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که مسئول هستیم، رضایت مردم را جلب خواهیم کرد، ضمن آنکه توجه به تلاشگران عرصه گازرسانی نیز در اولویت کاری شرکت گاز استان البرز قرار دارد.

کد خبر: ۹۳٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha