۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
مالیات مقطوع خریداران سکه تا سقف ۱۵۵ قطعه افزایش یافت
مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین:

مالیات مقطوع خریداران سکه تا سقف ۱۵۵ قطعه افزایش یافت

قزوین- مدیرکل امور مالیاتی قزوین گفت: اشخاص حقیقی خریدار سکه از بانک مرکزی که در سال گذشته نسبت به دریافت حداکثر ۱۵۵ قطعه سکه اقدام کرده اند، مشمول مالیات مقطوع هستند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی قزوین، سعید حوائج با بیان اینکه این گروه از خریداران سکه از نگهداری اسناد و مدارک و تسلیم اظهارنامه مالیاتی معاف می باشند، افزود: مهلت پرداخت مالیات موضوع این دستورالعمل حداکثر تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۰ است.

وی در ادامه بیان کرد: خریداران می بایست با مراجعه به درگاه ملی مالیات به نشانی  www.intamedia.ir نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین تاکید کرد: برای آن دسته از مودیانی که امکان پرداخت مالیات مقطوع را به صورت کامل تا پایان خرداد ماه سال جاری ندارند، مالیات مقطوع حداکثر تا چهار ماه به صورت مساوی تقسیط می شود.

وی همچنین با بیان اینکه خریداران تا پنج قطعه سکه معاف از پرداخت مالیات بوده، اعلام داشت: نسبت به مازاد ۵ سکه تا میزان ۱۵ سکه به ازای هر قطعه سکه ۹.۶۰۰.۰۰۰ ریال مالیات مقطوع.  نسبت به مازاد ۱۵ سکه تا میزان ۲۵ سکه به ازای هر قطعه سکه ۱۲.۸۰۰.۰۰۰ ریال مالیات مقطوع و نسبت به مازاد ۲۵ سکه تا میزان ۱۵۵ سکه به ازای هر قطعه سکه ۱۶ میلیون ریال مالیات مقطوع تعیین شده است.

مدیرکل امور مالیاتی قزوین در پایان به مودیانی که نسبت به خرید بیش از ۱۵۵ سکه از بانک مرکزی اقدام کرده و همچنین مشاغلی که حسب سوابق پرونده صادره از مراجع به شغل خرید و فروش سکه اشتغال دارند، یادآور شد: این دسته از افراد مشمول این دستور العمل نبوده و تنها مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات تا پایان خرداد ۱۴۰۰ هستند.

کد خبر: ۹۳٬۳۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha