۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
 یک‌ میلیون و ۳۳۰ هزار دلار صنایع‌دستی زنجان به‌ صورت چمدانی و رسمی صادر شد
مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان:

 یک‌ میلیون و ۳۳۰ هزار دلار صنایع‌دستی زنجان به‌ صورت چمدانی و رسمی صادر شد

زنجان- ارجمند، مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان از وجود ۵۰ رشته صنایع دستی در استان زنجان خبر داد و گفت: طی سال گذشته یک‌ میلیون و ۳۳۰ هزار دلار صنایع‌دستی از زنجان به‌ صورت چمدانی و رسمی صادر شده است.

امیر ارجمند در گفتگو با خبرنگار بازار از وجود ۵۰ رشته صنایع دستی در استان زنجان خبر داد و گفت: متاسفانه تولید صنایع دستی در استان کاهش یافته است. 

وی با بیان اینکه  صادرات صنایع‌دستی موضوعی پر اهمیت در کسب درآمد و رونق اقتصادی استان اسـت،ظهار کرد: طی سال گذشته یک‌ میلیون ۳۳۰ هزار دلار صنایع‌دستی زنجان به‌ صورت چمدانی و رسمی صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: صنایع‌دستی زنجان چاقو و گیوه بیشتر به عراق، زیورآلات سنتی به کشورهای جنوب خلیج‌فارس، صنایع چرمی به کشور ترکیه و ملیله نیز به برخی از کشورهای اروپایی صادر می‌شود. 

ارجمند تاکید کرد: زنجان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین استان‌های صنایع فلزی کشور در تولید نقش برجسته‌ای دارد و هنرمندان صنایع‌دستی نیز در خط مقدم تولید قرار دارند و در سالجاری هم توسعه کار گاههای صنایع دستی در استان مورد تاکید است. 

وی افزود: صنایع‌دستی این استان از جمله ملیله‌کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلم‌زنی، گلیم‌بافی، گیوه‌دوزی و مصنوعات چرم این استان را در جهان بلند آوازه کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی زنجان تصریح کرد: یکی از رشته‌های شاخص استان زنجان رشته ملیله کاری است که سال ۹۸ شورای جهانی صنایع‌دستی، زنجان را به‌عنوان شهر جهانی ملیله ثبت کرد.

کد خبر: ۹۳٬۲۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha