۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
واردات خودرو اگر با هدف رقابت و محدود باشد، مانعی ندارد
نماینده مردم ارومیه در مجلس در گفتگو با بازار:

واردات خودرو اگر با هدف رقابت و محدود باشد، مانعی ندارد

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: مقوله رقابت، مسئله بسیار مهمی است و واردات خودرو هم اگر با این هدف و به تعداد محدود باشد، مانعی ندارد. 

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار درباره آزادسازی واردات خودرو گفت: سیاست های کلی نظام این است که واردات کالاهایی که مشابه آن را در داخل کشور داریم، ممنوع شود. 

وی ادامه داد: سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری این موضوع را مورد تاکید قرار می‌دهد و در برنامه های پنج ساله توسعه کشور هم این موضوع آمده است. در دیگر قوانین مصوب مجلس هم این موضوع مورد توجه قرار گرفته است. 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته زمانی که ما در برخی از زمینه های ضروری محصول و کالای ایرانی نداشته باشیم، می توان واردات انجام داد اما در خودروسازی خودمان توانمندی‌های لازم را داریم. 

ذاکر گفت: البته گاهی اوقات برای تعدیل بازار و ایجاد رقابت می توان به میزان محدود کالاهایی را وارد کشور کرد چراکه مقوله رقابت مسئله بسیار مهمی است و برای ایجاد رقابت می‌توان این کار را انجام داد و واردات خودرو هم اگر با این هدف و به تعداد محدود باشد، مانعی ندارد. 

وی اظهار داشت: همچنین باید از تکنولوژی های روز دنیا به خوبی استفاده کنیم و خودمان را با این فناوری های جدید تطبیق دهیم و گاهی اوقات واردات خودرو باید به این دلیل باشد که ما بتوانیم از تکنولوژی های روز دنیا در عرصه خودروسازی استفاده کنیم و بهره‌مند شویم. 

ذاکر تاکید کرد: اما به صورت کلی ما نباید ظرفیت‌های داخلی خودمان را نادیده بگیریم و با واردات بی رویه، مصرف کننده خودروهای خارجی باشیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر باید ببینیم که چقدر ثبت سفارش خودرو انجام شده است و معتقدم که نباید خودروهایی که ثبت سفارش شده است، در گمرک بماند. اما اینکه مبنا و سیاست دائمی ما واردات بی رویه خودرو باشد، به هیچ وجه درست نیست و بنده با آن مخالف هستم.

کد خبر: ۹۳٬۲۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha