۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
نبود صنایع تبدیلی در گلستان سود کشاورزان را نصیب دلالان می کند
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس:

نبود صنایع تبدیلی در گلستان سود کشاورزان را نصیب دلالان می کند

گرگان- سنگدوینی، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس گفت: به دلیل نبود صنایع تبدیلی در استان و خام فروشی محصولات کشاورزی متاسفانه سود کشاوزان نصیب دلالان می شود.

رمضانعلی سنگدوینی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی مردم شرایط خوبی نیست برای اینکه تورم با درآمد همخوانی ندارد، اظهار کرد: در این میان کشاورزان گلستانی (سیب زمینی کارها) به دلیل بی برنامگی جهاد کشاورزی به خاک سیاه نشسته اند.

وی اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی و نظام مهندسی کشاورزی باید به اندازه نیاز این فصل کشت سیب زمینی را کنترل کنند و برنامه ای هدفمند برای کشاورزان داشته باشد.

سنگدوینی گفت: برای محصول سیب زمینی نیز خرید تضمینی وجود داشته باشد تا شاهد این همه ضرر برای کشاوزان استان نباشیم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا نداشتن صنایع تبدیلی در استان را یکی از مشکلات کشاوزان برشمرد و گفت: متاسفانه استان همه محصولات کشاورزی خود از قبیل سیب زمینی، گندم، کلز را بصورت خام به دیگر استان ها می فروشد و در این میان سود کشاوزان عاید واسطه گرها می شود.

وی ادامه داد: امسال سیب زمینی در استان تناژ خوبی نداشته است و از طرف دیگر هزینه کشت محصول سیب زمینی ۵۰ الی ۶۰ میلیون تومان است این در حالی است که سیب زمینی را از کشاورزان ۱۵۰۰ الی دو هزار تومان خریداری می کند و متاسفانه کشاورزان باید با ضرر محصولات خود را به فروش برساند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا با اشاره به اینکه هزینه های کشاورزی در استان بسیار سرسام آور شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به ضرر کشاورزان بسیاری از آن‌ها تمکن مالی ندارند که بتواند کشت دوم زمین خود را انجام دهد.

سنگدوینی تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی موظف است به فکر کشاورز باشد و اگر برنامه ریزی در استان برای کشت محصولات به اندازه نیاز باشد و خرید تضمینی وجود داشته باشد دیگر شاهد این همه ضرر برای کشاورزان نخواهیم بود.

وی ادامه داد: دولت باید ورود پیدا کند و حلال مشکلات مردم باشد، متاسفانه استان ما نه تنها از صنایع تبدیلی برخوردار نیست، بلکه با وجود همسایگی با دیگر کشورها و برخورداری از راه ریلی اما ارتباط با کشورهای همسایه قطع است و همه این‌ها سبب شده تا کشاورزان نتوانند محصولات خود را با قیمت واقعی به فروش برساند و سود کشاورزان گلستان به جیب دلالان می رود.

کد خبر: ۹۳٬۱۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha