۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳
مقابله با انحصار خودرو و شفاف کردن صنعت قطعه سازی
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد

مقابله با انحصار خودرو و شفاف کردن صنعت قطعه سازی

زاکانی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: نخستین اقدام دولت اقدام و اصلاح در بحث خودرو، شکستن انحصار و شفاف کردن صنعت قطعه سازی است.

به گزارش بازار، علیرضا زاکانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای رونق صنعت خودرو سازی و قطعه سازی چه برنامه‌ای دارید؟ افزود: نخستین کاری که می‌کنیم این است که انحصار را می‌شکنیم و از این وضع اسفناکی که در صنعت خودرو است، عبور می‌کنیم.

وی گفت: با بهره مندی از توانمندی‌ها و شرایطی که در متن جامعه است صنعت قطعه سازی را شفاف می‌کنیم تا در انحصار بخشی از جامعه نباشد، لذا مهمترین اقدام ما شکستن انحصار و توجه به توانمند سازی و به روز کردن صنعت خودرو و ارتباط هر چه بیشتر میان این صنعت با دانشگاه است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا موافق واردات خودروهای خارجی هستید یا معتقدید که انحصار خودرو باید در اختیار خودرو سازان داخلی باشد؟ افزود: ما اقتضائات بسیار خوبی برای توسعه صنعت خودرو سازی داریم، اما با خودروسازی کیا شروع کردیم، اما در ده‌ها سال قبل ماندیم و اکنون کیا در کره، بازارهای جهانی را فتح می‌کند، چون آن‌ها جنبه‌های توسعه‌ای خود را به دقت دنبال کردند و با جهان پیش رفتند، اما ما ده‌ها سال عقب ماندیم و خودمان را سرگرم کردیم.

زاکانی گفت: این صنعت می‌تواند صنعت پیشران باشد و چشم به صادرات به کشورهای آمریکای لاتین، آفریقا و برخی کشورهای همسایه هم می‌توانیم داشته باشیم، اما این انحصار نمی‌گذارد این اتفاق رقم بخورد.

وی افزود: با واردات ماشین‌های خارجی هم مخالفتی نداریم، اما آن‌ها که تمایل به این خودروها دارند باید پول و مالیات حسابی بدهند و کسی که می‌خواهد شیک و استفاده ویژه کند باید هزینه آن را بپردازد.

کد خبر: ۹۳٬۱۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha