۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
امکان ایجاد ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار شغل فقط در بخش پلیمری
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد

امکان ایجاد ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار شغل فقط در بخش پلیمری

زاکانی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: هشت و یک دهم میلیون تن ظرفیت خالی در بخش پلیمری وجود دارد که فعال کردن همین بخش می‌تواند دو میلیون و ۸۰۰ هزار شغل ایجاد کند.

به گزارش بازار، علیرضا زاکانی در دیدار مردمی در مسجد حضرت عبدالعظیم حسنی شهرک علایین شهر ری افزود: هم اکنون در تهران افراد برای اجاره یک واحد ۷۵ متری باید ۵۸ درصد حقوق شان را بدهند.

وی گفت: در حوزه کار و تلاش توانمندی‌های بی نظیری در کشور وجود دارد، اما فاسدها نمی‌گذارند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: مثلاً عده‌ای در صنایع بالادستی پتروشیمی هستند که محصولات را به صورت خام صادر می‌کنند و اجازه تولید فرآورده‌ها را نمی‌دهند و برای مثال ما در بخش پلیمری ۸ و یک دهم میلیون تن ظرفیت خالی داریم که فعال شدن این بخش ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار شغل ایجاد می‌کند.

زاکانی گفت: اگر کشور مشکل شغل است به واسطه این است که بعضی‌ها اجازه نمی‌دهند شغل ایجاد شود و تورم موجود هم به این سبب است که دولت می‌خواهد حقوق بدهد، چون پول ندارد دست در جیب مردم می‌کند.

وی افزود: ما هم اکنون بالغ بر یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه نفت می‌فروشیم و ظرف دو ماه هم پولش برمی گردد و اگر کسی این موضوع را انکار کند، دروغ گفته است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: چندی پیش در جلسه‌ای که وزرای اقتصادی و آقای همتی و همچنین آقای قالیباف حاضر بودند من اطلاعاتی در این جلسه دادم که آقای همتی اظهار بی اطلاعی کرد و وقتی به صورت مستند گفتم که این پول‌ها در فلان شعبه‌ها و به حساب آقای زنگنه است باز آقای همتی اظهار بی اطلاعی کرد و وقتی شماره حساب را گفتم آقای زنگنه گفت این‌ها ۱۴ و نیم درصد ماست.

زاکانی افزود: چندین میلیارد دلار و درهم جزو ۱۴ و نیم درصد شماست؟ ما با چنین آدم‌هایی مواجهیم لذا ما مشکل پولی و کار نداریم و باید قلم پای دولتی را شکست که دست در جیب مردم می‌کند تا خودش را اداره کند.

وی گفت: در بخش مبارزه با فساد ۷۰ بار دادسرا و ۱۵ بار دادگاه رفتم و همیشه تبرئه شدم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سخنانش بسته حمایتی ویژه سلامت و رفاه اجتماعی و یارانه مربوط به بنزین را تشریح کرد.

مقابله با انحصار خودرو و شفاف کردن صنعت قطعه سازی
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: نخستین اقدام دولت اقدام و اصلاح در بحث خودرو، شکستن انحصار و شفاف کردن صنعت قطعه سازی است.

علیرضا زاکانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای رونق صنعت خودرو سازی و قطعه سازی چه برنامه‌ای دارید؟ افزود: نخستین کاری که می‌کنیم این است که انحصار را می‌شکنیم و از این وضع اسفناکی که در صنعت خودرو است، عبور می‌کنیم.

وی گفت: با بهره مندی از توانمندی‌ها و شرایطی که در متن جامعه است صنعت قطعه سازی را شفاف می‌کنیم تا در انحصار بخشی از جامعه نباشد، لذا مهمترین اقدام ما شکستن انحصار و توجه به توانمند سازی و به روز کردن صنعت خودرو و ارتباط هر چه بیشتر میان این صنعت با دانشگاه است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا موافق واردات خودروهای خارجی هستید یا معتقدید که انحصار خودرو باید در اختیار خودرو سازان داخلی باشد؟ افزود: ما اقتضائات بسیار خوبی برای توسعه صنعت خودرو سازی داریم، اما با خودروسازی کیا شروع کردیم، اما در ده‌ها سال قبل ماندیم و اکنون کیا در کره، بازارهای جهانی را فتح می‌کند، چون آن‌ها جنبه‌های توسعه‌ای خود را به دقت دنبال کردند و با جهان پیش رفتند، اما ما ده‌ها سال عقب ماندیم و خودمان را سرگرم کردیم.

زاکانی گفت: این صنعت می‌تواند صنعت پیشران باشد و چشم به صادرات به کشورهای آمریکای لاتین، آفریقا و برخی کشورهای همسایه هم می‌توانیم داشته باشیم، اما این انحصار نمی‌گذارد این اتفاق رقم بخورد.

وی افزود: با واردات ماشین‌های خارجی هم مخالفتی نداریم، اما آن‌ها که تمایل به این خودروها دارند باید پول و مالیات حسابی بدهند و کسی که می‌خواهد شیک و استفاده ویژه کند باید هزینه آن را بپردازد.

کشور نیازمند تحول و هوای تازه است
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کشور نیازمند تحول و هوای تازه است و من آمده ام با امکانات موجود در کشور، تحول ایجاد کنم و اگر کسی بگوید امکانات نیست، دروغ می‌گوید.

علیرضا زاکانی با حضور در مسجد عبدالعظیم حسنی در شهرک علایین شهر ری در دیدار مردمی با مردم این منطقه از اقداماتش برای مبارزه با فساد گفت و افزود: بارها از سوی برخی گردن کلفت‌ها از جمله مهدی هاشمی و معاونان برخی آقایان تهدید شدم و بارها گفتند که تو را می‌کشیم و من در پاسخ می‌گفتم که شما قدرت کشتن یک پشه را هم ندارید.

وی گفت: فردی خانه‌ای به ارزش ۹۳ میلیارد تومان در جماران داشت و حاضر نبود واگذار کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: کشور همه چیز دارد، اما مشتی غارتگر هم دارد که قطعاً پشت این غارتگران عده‌ای مسئول هستند و پشت غارتگران به واسطه همین مسئولان گرم است.

زاکانی افزود: روزی که سراغ یکی از غارتگران رفتم دادستان وقت تهران سراغم آمد و همان روز در کمیسیون قضایی خطاب به مرحوم کریمی وزیر وقت دادگستری گفتم که به دادستان تهران بگوید اگر قانون را رعایت نکند پوست کله اش را می‌کنم و آقای کریمی عین سخنان من را به آقای مرتضوی انتقال داد و ساعت ۵ بعدازظهر همان روز آقای مرتضوی زنگ زد و من مجدد به او همین جمله را گفتم.

وی گفت: سال ۸۵ سندی داشتم که چهار تا پنج گردن کلفت یک میلیارد یورو پول دستشان بود و به معاون وزیر اطلاعات گفتم که سیستم شما دارد اغماض می‌کند و من حتی مدیر کل‌های این وزارتخانه را هم که اغماض می‌کردند معرفی کردم و آن‌ها به دفترم آمدند و قول پیگیری دادند، اما به آن‌ها اعتماد نکردم و وقتی در تلویزیون موضوع را مطرح کردم از من شکایت کردند و به دادگاه رفتم و ۱۵ نفر اعضای هیئت منصفه همگی به حقانیت من رأی دادند، ولی برخی از آن‌ها بعداً به من گفتند که مراقب جانم باشم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: فقط در یک قلم اسنادی داشتم که سه برادر ۲۵۰ هزار میلیارد تومان برده بودند و بعد دیدم که آقای طبری از آن‌ها حمایت کرده است.

زاکانی گفت: مدت‌ها دنبال طبری بودم و آقای رئیسی که خدا حفظش کند وقتی به قوه قضائیه آمد گفتم که یک فاسد در قوه قضائیه است و بعد هم مطالبم را علنی کردم و همان موقع برخی مسئولان خوششان نیامد و "به درک" که خوششان نیامد.

وی افزود: ۲۵۰ هزار میلیارد تومان از حلقوم آن‌ها بیرون کشیدیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: قانون هست، اما عمل به قانون نیست و وقتی که آن روز که اسم طبری را گفتم برخی‌ها به من انتقاد کردند، اما بدانید که طبری اول انقلاب منافق بود و زندان رفت و خودش را انقلابی جلوه داد و مشکل ما همین انقلابی نماهاست.

زاکانی افزود: برخی برای انقلاب حتی یک سیلی هم نخورده اند، اما سینه سپر می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دوره غارتگری تمام شده است، گفت: اینکه رأی بیاورم یا نیاورم مسئله‌ای فردی است، اما وظیفه دارم که حق مردم را بگیرم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: به خاطر مبارزه با فساد بارها تهدید شدم و سال گذشته خانه ما را آتش زدند و روزی که درباره چهار فاسد مصاحبه کردم عصر همان روز داماد من را به مدت ۴۸ ساعت دزدیدند و من ۴۰ روز روزه نذر کردم تا این جوان که دکترای عمران از دانشگاه دارد و فردی فداکار و انقلابی است آزاد شود.

زاکانی گفت: نامه در خانه ما انداختند که اگر خفه نشوم خفه ام می‌کنند؛ همه این تهدیدها برای شما مردم که صاحب انقلاب هستید شیرین است و باید مفت خورها بروند.

وی افزود: در پایان سال ۹۸ در روزهای تعطیل هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از بانک صادرات به بانک پاسارگاد رفت؛ این پول کیست؟ از کجا می‌آید؟ آقای همتی که مسئول بانک مرکزی بود چه کرد؟ آن وقت مردم باید در صف وام باشند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: درد و غیرت وجود ندارد لذا رقابت بین باغیرت‌ها و بی غیرت‌ها و دردمندان و بی دردهاست.

زاکانی افزود: من آن زمان که در میدان خراسان به دنیا آمدم محدودیت‌های اطراف میدان شوش و صفاری را به یاد می‌آورم، اما امروز که محدودیت‌های این مجتمع را دیدم واقعا متعجب شدم.

وی گفت: در مملکت باید قانون پیاده شود، اما گردن کلفت‌ها و رانت خوارها نمی‌گذارند.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: گردن کلفت‌ها فقط چاقو کش‌ها نیستند بلکه آن‌هایی هستند که سال قبل در بورس ۳۰۰ هزار میلیارد تومان برداشتند.

کد خبر: ۹۳٬۱۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha