۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
دولت در میدان‌داری برای تنظیم بازار بد عمل کرده است
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

دولت در میدان‌داری برای تنظیم بازار بد عمل کرده است

ساری- ساداتی نژاد، رئیس کمیسیون کشاوررزی مجلس از نحوه اجرای سیاست های تنظیم بازاری و میدان داری دولت در این بخش انتقاد کرد و عملکرد آن را بد دانست.

جواد ساداتی نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار با انتقاد از نحوه اجرای سیاست های تنظیم بازاری در کشور و میدان داری دولت در این بخش گفت، متاسفانه دولت در این بخش بسیار بد عمل کرده و باعث گلایه های همه بخش ها به خصوص کشاورزی شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سیاستی که دولت در بخش تنظیم بازار در کشور به دنبال آن است، اشتباه است زیرا باید اجازه واردات و صادرات داده شود و به این شکل قطعا صادرات تنظیم و بازار به درستی مدیریت خواهد شد.

ساداتی نژاد تصریح کرد: متاسفانه در این وضعیت، قیمت های دستوری از سوی دولت اعمال می شود و سیاست های بانک مرکزی هم که برای حمایت از تولیدکنندگان به خصوص بخش طیور برای تامین نهاده ها درزمان مورد نظر بوده، انجام نشد و سبب شد در ماه های پایانی سال با افزایش قیمت نهاده ها و حتی قیمت مرغ در بازار مصرف باشیم.

وی تصریح کرد: دولت باید اجازه دهد تا بخش کشاورزی که خودش نهادها وارد می کرد و امکان تهاتر با قبول مسئولیت انجام دهد تا مشکلات این بخش با تلاش بخش خصوصی رفع شود.

تشکیل سازمان سرمایه گذاری کشاورزی ایران
رئیس کمیسیون کشاورزی،آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی دربخش دیگری به تصمیم این کمیسیون برای عملیاتی شدن قوانین پشتیبانی و رفع موانع بخش کشاورزی خبر داد و گفت: در نخستین گام ستاد تنظیم بازار بخش کشاورزی ایجاد شد.

ساداتی نژاد گفت: برای بخش تجارت و بازار نیز تعیین تکلیف و سازمان سرمایه گذاری و تجارت بخش کشاورزی ایران راه اندازی خواهد شد تا بتواند نقدینگی را در این بخش مدیریت کند.

وی یادآور شد: تصمیم دیگر این کمیسیون ایجاد شورای پشتیبانی و رفع موانع تولید در شهرستان به ریاست فرمانداران بود و هر تصمیم آن در جلسه شهرستانی لازم الاجرا و در جهت حمایت از تولیدات بخش کشاورزی درآن شهرستان اجرا می شود.

کد خبر: ۹۳٬۱۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha