۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱
رمز ارزها، مهمان ناخوانده برق شده اند| مردم همکاری کنند، خاموشی ها باز نمی گردد
مدیرعامل شرکت توانیر:

رمز ارزها، مهمان ناخوانده برق شده اند| مردم همکاری کنند، خاموشی ها باز نمی گردد

متولی زاده،مدیرعامل توانیر گفت: در کنار افزایش دمای هوا که باعث افزایش مصرف برق شده و خشکسالی ها که تولید برق نیروگاه های آبی را کاهش داده اند، در این میان رمزرزها نیز مهمان ناخوانده صنعت برق شده اند.

 به گزارش بازار به نقل از شرکت توانیر، به گفته محمدحسن متولی زاده با بیان این که تنها در یک هفته گذشته ۲۹ مرکز استخراج غیرمجاز رمز ارز را شناسایی کرده ایم، گفت: از سال گذشته تاکنون آمار مراکز استخراج غیرمجاز استخراج رمز ارز شناسایی شده به ۲۸۰۰ مرکز رسیده است.

متولی زاده که در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم سیما صحبت می کرد، در پاسخ به این پرسش که مالکیت مراکز شناسایی شده است، چگونه است، گفت: همه مراکز شناسایی شده شخصی و متعلق به افراد بوده اند.

وی درپاسخ به پرسشی مبنی بردلایل سخت بودن شناسایی این مراکز یا افرادی که به استخراج غیرقانونی رمزارز می پردازند اظهار داشت: ابعاد این دستگاه ها کوچک است و در عین حال افراد از راه های پیچیده ای به تامین برق غیرقانونی این دستگاه ها مراکز یا دستگاه ها استفاده می کنند که کار شناسایی را سختتر می کند.

مدیرعامل توانیر در خصوص دلایل اوج گرفتن موضوع رمزارزها در سال جاری گفت: بیشتر این مراکز از برق غیرمجاز استفاده می کنند و باعث فشار مضاعفی به شبکه می شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا امسال این موضوع بسیار مورد توجه قرار گرفته است گفت: نوسان های قیمتی رمزارزها یکی از مهمترین دلایل سوق پیدا کردن افرد به سمت رمزارزها است.

متولی زاده با اشاره به این که امسال شاهد رشد ۲۰ درصدی مصرف برق هستیم، یاداور شد: این میزان رشد در تاریخ صنعت برق ایران و شاید جهان بی سابقه باشد.

وی با اشاره به این که در چندروزی که خاموشی داشتیم، ۹۵ درصد از برق کشور تامین شد و تنها ۵ درصد قابل تامین نبود، گفت: ما تمام سعی خودرا برای جلوگیری از قطعی برق انجام می دهیم ولی بدون همکاری مردم این کار امکان پذیر نخواهد بود.

متولی زاده با اشاره به نقش سازنده رسانه ها در آگاه سازی مردم اضافه کرد: اگر همه در تنظیم درجه دمای کولرهای گازی روی ۲۵ درجه یا استفاده از دور کندکولرهای آبی  با صنعت برق همکاری و حتی یک لامپ اضافی را خاموش کنیم، مشکلی در تامین برق وجود نخواهد داشت.

وی درخصوص اینکه میزان استخراج رمزارزها در ایران نیز اظهارداشت: ما براساس اطلاعات مراکز بین المللی که استخراج رمزارزها در جهان را رصد می کنند، صحبت می کنیم و برپایه آمارهای این مراکز، ۱۰ درصد از کل ماینینگ جهان در ایران انجام و حدود ۲ هزار مگاوات را شامل می شود.

کد خبر: ۹۳٬۱۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha