۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
قیمت مرغ زنده باید ۴ هزار تومان افزایش یابد!
فعال صنعت طیور خبر داد

قیمت مرغ زنده باید ۴ هزار تومان افزایش یابد!

چهارآیین، فعال صنعت طیور کشور گفت: با توجه به افزایش قیمت تمام مولفه های درگیر در تولید قیمت مرغ زنده باید به ۲۱ هزار تومان افزایش یابد تا تولیدکننده انگیزه و توان ماندن در چرخه تولید را داشته باشد.

بازار؛ گروه کشاورزی: برومند چهار آیین فعال صنعت طیور کشور به خبرنگار بازار گفت: بعد از تشکیل قرارگاه مرغ در فروردین ۱۴۰۰ تا به امروز قیمت بسیاری از نهاده های متاثر در قیمت تمام شده به شدت افزایش یافته با این وجود قیمت مرغ زنده تغییر نکرده است.

چهار آیین افزود: از فروردین تا به امروز دستمزد ۳۵ تا ۴۰ درصد، هزینه حمل و نقل ۳۵ درصد، سویا و ذرت ۱۵ تا ۲۰ درصد و جوجه حدود ۲۰۰ درصد افزایش یافته است. بنابراین الان قیمت تمام شده برای مرغداری ها در واحدهای تولیدی حدود ۲۱ هزار تومان است.

وی تاکید کرد: با این تفاسیر اگر قیمت مصوب ۲۴ هزار و ۹۰۰ تغییر نکند تعداد زیادی از مرغداران دچار کمبود نقدینگی می شوند و بالطبع ورشکست می شوند و برای دوره های بعدی با کمبود تولید مواجه می شویم.

این فعال صنعت طیور خاطرنشان کرد: الان قیمت مرغ زنده ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان است اما با توجه به افزایش قیمت همه مولفه های درگیر در تولید این نرخ باید ۲۱ هزار تومان برسد تا هزینه های تولید پوشش داده شود و تولیدکننده انگیزه برای ماندن داشته باشد.

کد خبر: ۹۳٬۱۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha