۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
۶ هزار و ۸۰۰ هکتار از شبکه‌های آبیاری دشت‌های گرمسیری ایلام و کرمانشاه به بهره‌برداری رسید
به صورت ویدیو کنفرانس رئیس جمهور؛

۶ هزار و ۸۰۰ هکتار از شبکه‌های آبیاری دشت‌های گرمسیری ایلام و کرمانشاه به بهره‌برداری رسید

ایلام- ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار از شبکه‌های آبیاری دشت‌های گرمسیری در استان‌های ایلام و کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، صبح امروز به صورت ویدیو کنفرانس توسط رئیس جمهور، در دهمین هفته پویش هر هفته_الف_ب_ایران و در آستانه دهه کرامت؛ علاوه بر آغاز آبگیری سد خاکی کنجانچم، ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار از شبکه‌های آبیاری دشت‌های گرمسیری در استان‌های ایلام و کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.

براساس این گزارش بخشی از شبکه‌های آبیاری دشت‌های گرمسیری در استان‌های ایلام و کرمانشاه در سطح ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار با اعتباری مجموعاً حدود ۵۷۰ میلیارد تومان شامل هزینه‌های سامانه گرمسیری و شبکه‌های آبیاری به بهره‌برداری ‌رسید.

اراضی تحت پوشش این بخش طرح گرمسیری شامل دو هزار و ۳۷۱ هکتار از اراضی دشت ذهاب جنوبی، یک هزار و ۲۵۶ هکتار از اراضی دشت حومه قراویز، ۴۲۳ هکتار از اراضی دشت جگرلوی جنوبی در استان کرمانشاه و  بهبود دو هزار و ۷۵۰ هکتار از اراضی دشت کنجانچم در استان ایلام هستند.

این گزارش حاکی است که با بهره‌برداری از این بخش از شبکه‌های آبیاری و زهکشی طرح بزرگ گرمسیری، به‌طور میانگین برای ۱۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد که نشان از اهمیت این طرح ملی دارد.

همچنین بهره‌برداری از این طرح عظیم در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها باعث افزایش تولید سالیانه محصولات کشاورزی به میزان ۷۰ هزار تن انواع گندم، ذرت و صیفی‌جات خواهد شد.

از مجموع سرمایه‌گذاری ۹۷۵میلیارد تومانی دولت در این طرح بزرگ ملی، مبلغ ۳۳۶میلیارد تومان با عنایت ویژه مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ملی به طرح گرمسیری اختصاص‌یافته است.

کد خبر: ۹۳٬۱۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha