۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
۲۰ هزار خانوار روستایی در لرستان فاقد مسکن هستند
مدیرکل بنیاد مسکن لرستان:

۲۰ هزار خانوار روستایی در لرستان فاقد مسکن هستند

لرستان- رضایی، مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با بیان اینکه ۲۰ هزار خانوار روستایی در استان فاقد مسکن هستند، گفت: مبلغ وام‌های ساخت مسکن روستایی دو برابر شد.

مسعود رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: هر ساله از سوی بنیاد مسکن پیشنهادی برای افزایش مبلغ وام مسکن به دولت انجام می‌شود که پس از تصویب دولت، به بانک مرکزی ابلاغ و تأمین اعتبار لازم برای شعبه‌های بانک‌های مخصوص انجام می‌شود.

وی افزود: سپس این اعتبار بین بانک‌هایی که لازم است توزیع و سهم هر استان مشخص می‌شود؛ در حال حاضر نیز مبلغ وام‌های مسکن روستایی از ۵۰ میلیون تومان با باز پرداخت ۱۵ ساله به ۱۰۰ میلیون با بازپرداخت ۲۰ ساله و با سود پنج درصد تبدیل شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان عنوان کرد: متقاضیان برای دریافت وام باید به بنیاد مسکن مراجعه کنند و در صورتی که زمین آنها در محدوده طرح هادی باشد و نیز ضوابط ساخت و ساز در آن بالا مانع باشد، وام به محض ابلاغ به آنها تعلق می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: به محض اینکه تسهیلات ابلاغ شود همکاران ما افراد را به سیستم‌های بانکی معرفی می‌کنند، پرداخت وام در بانک‌های صادرات، سپه، مسکن، توسعه تعاون و ….در دستور کار است.

رضایی یادآور شد: هر ساله از سوی بنیاد مسکن پیشنهادی برای افزایش مبلغ وام مسکن به دولت انجام می‌شود که پس از تصویب دولت، به بانک مرکزی ابلاغ و تأمین اعتبار لازم برای شعبه‌های بانک‌های مخصوص انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان بیان کرد: متقاضیان برای دریافت وام باید به بنیاد مسکن مراجعه کنند و در صورتی که زمین آنها در محدوده طرح هادی باشد و نیز ضوابط ساخت و ساز در آن بالا مانع باشد، وام به محض ابلاغ به آنها تعلق می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در کل کشور سالانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی ساخته می‌شود که پیشنهاد ما در لرستان ساخت بین هشت تا ۱۰ هزار واحد است حال باید ببینیم تا چه اندازه با درخواست ما موافقت می‌کنند، ۲۰ هزار خانوار روستایی در استان، اصلاً مسکن ندارند و یا با پدر مادر، برادر،خواهر و... خودشان زندگی می‌کنند که این افراد نیز باید از این فرصت تسهیلات استفاده و اقدام به ساخت مسکن روستایی کنند.

کد خبر: ۹۳٬۰۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha