۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸
ثبات در صادرات و واردات برنامه دولت من است
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

ثبات در صادرات و واردات برنامه دولت من است

رضایی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من ثبات در واردات و صادرات را جاری و سعی می‌کنم تجارت ایران را به عنوان موضوع مهم اقتصاد ملی توسعه دهم.

به گزارش بازار، محسن رضایی در دومین ویژه برنامه انتخاباتی در پاسخ به سوال مخاطبانی که از طریق ارسال تصویرهای خود سوال مطرح کرده بودند، درباره راهکار افزایش سهم ایران در تجارت منطقه‌ای، افزود: من این موضوع را کاملا می‌شناسم بیست سالی که در دولت‌های گذشته را مورد مطالعه قرار می‌دهیم،  تجارت حلقه مفقوده اقتصاد ملی ایران است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: برنامه دولت ما این است که از همسایگان شروع می‌کنیم. ما در حال حاضر ۱۶ استان مرزی و ۱۵ همسایه تقریبا با درآمدهای خوب داریم.

رضایی در تشریح برنامه‌های خود در خصوص استان‌های کشور گفت: اولین کاری که من می‌کنم از استان سیستان بلوچستان گرفته، خراسان مازندران گیلان آذربایجان کردستان و خوزستان و سایر استان‌های مرزی ماموریت تجارت همسایگی را می‌دهم. به آن‌ها اختیارات می‌دهم. الحمدالله ما هشت منطقه آزاد و ۱۲ منطقه ویژه را در مجمع دو سه ماه قبل تصویب کردیم که در مناطق مرزی هستند.

وی افزود: از طرف دیگر مسئله صادرات، مسئله تولید و کیفیت تولید و حمل و نقل است. همه این‌ها غفلت دولت‌های گذشته به تجارت است. دولت نفت را می‌فروشد و دلار مفت و مجانی را خرج می‌کند و بقیه کشور را رها کرده است.

این نامزد انتخابات درباره بخش خصوصی گفت: تجارت که مهم‌ترین مزیت ما هست را ما نه تنها در ارتباط با دولت، بلکه در زمینه بخش خصوصی، کار آفرینان را ادامه می‌دهیم از صدور بخشنامه‌های صریح و بدون مطالعه جلوگیری میکنیم.

رضایی گفت: بسیاری از این مسائل دست و پاگیر اداری را حذف می‌کنیم و سعی می‌کنیم تجارت ایران به عنوان یکی از موضوعات مهم اقتصاد ملی در منطقه و کشورهای دیگر توسعه پیدا می‌کند.

وی افزود: این که ما با کشورهای محدود تجارت می‌کنیم و کالاهای بسیار گران می‌خریم و کالاهای خود را ارزان می‌فروشیم ضد تولید ملی است. ما تجارتی را در ایران شروع می‌کنیم که مقوم تولید ملی ماست.

رضایی گفت: ما دنبال فتح بازارهای جدید هستیم. دیپلماسی اقتصادی را تقویت می‌کنیم. در سفارت خانه‌های سراسر کشور، رایزن‌های اقتصادی متبحر و مهارت افرین می‌گذاریم که دنبال بازاریابی باشند نه این که روی صندلی بنشینند و کارهای تشریفاتی انجام دهند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما تلاش می‌کنیم که این کار به صورت عملی باشد دولت ما دولت اقدام و عمل است و از دیپلماسی کاغذی جلوتر می‌رویم و اقدامات را انجام می‌دهیم.

کد خبر: ۹۳٬۰۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha