۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
بازار خودرو را رقابتی و اصلاح می‌کنیم
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

بازار خودرو را رقابتی و اصلاح می‌کنیم

رضایی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با اصلاح تعرفه‌ها و حرکت به سمت واردات خودروهای خارجی، بازار صنعت خودروی کشور را رقابتی و اصلاح می‌کنیم.

به گزارش بازار، محسن رضایی میرقائد در جمع خبرنگاران گفت: خودروسازی ما از ابتدا ناقص متولد شد و درحالیکه این صنعت با خودروسازی کره جنوبی همزمان تشکیل شد، اما صنعت ما از خودروسازی کره جنوبی بسیار عقب‌تر است.

وی افزود: من اقتصاد را باز معماری خواهم کرد و حتما خودروهای خارجی را بصورت مرحله‌ای وارد خواهیم کرد تا رقابت ایجاد شود.
نامزد انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری اسلامی ایران افزود: خوشبختانه قطعه سازی ما در وضعیت خوبی است و می‌توانیم در این بخش صادرات هم داشته باشیم که باید تقویت شود.

وی افزود: خیلی از کشورها دنبال خودروسازی نرفتند، اما در قطعه سازی حرف زیادی برای گفتن دارند.

رضایی همچنین هیبریدی کردن خودروهای داخلی و برقی کردن خودروهای عمومی را در شهرها از اولویت‌های اصلی خود دانست و گفت: با برقی یا هیبریدی کردن خودروهای عمومی مصرف سوخت صرفه جویی زیادی می‌شود که می‌توانیم با صادر کردن آن ارز فراوانی وارد کنیم.

وی وجود ۳۵۰ هزار خودروی سنگین که ۱۵۰ هزار خودروی آن فرسوده و ۲۰۰ هزار خودروی دیگر مصرف بالای ۵۰ لیتر گازوئیل دارند را از دیگر مشکلات بخش حمل و نقل کشور دانست و گفت: با استفاده از منابع موجود و بهینه سازی منابع و مصارف موجود می‌توانیم نوسازی و بهینه سازی ناوگان موجود را عملی سازیم.

رضایی همچنین در خصوص بورس نیز گفت: بورس بخش مهمی از صنعت و اقتصاد کشور است و باید اعتماد از دست رفته مردم به بورس بازگردد تا شاهد رونق واقعی آن باشیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچین گفت: باید حداقل دو نفر از نمایندگان سهامداران خرد در شورای بورس عضو شوند و صندوق جبران زیان سهامداران خرد نیز تشکیل شود تا بخشی از زیان زیان دیدگان بورس جبران شود.

وی افزود: دولت ما دولتی سیاسی، اقتصادی و با اقتدار خواهد بود و من رئیس جمهوری نخواهم بود که عده‌ای اقتصاددان را به من سنجاق کنند بلکه خودم اقتصاد را درک می‌کنم و تلاش می‌کنم در زمان کوتاهی اعتماد مردم به بورس را باز گردانم.

کد خبر: ۹۳٬۰۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha