۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲
میعانات گازی پارس جنوبی به میدان سروش تزریق شد
مجری پروژه میعانات گازی پارس جنوبی به میدان سروش:

میعانات گازی پارس جنوبی به میدان سروش تزریق شد

بوشهر- مجری پروژه تزریق میعانات گازی میدان مشترک پارس جنوبی به میدان سروش گفت: پروژه تزریق میعانات گازی میدان مشترک پارس جنوبی به میدان سروش با هدف افزایش قدرت رزمایش در شرایط ویژه آغاز به‌کار کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، علیرضا زمردیان، مجری پروژه تزریق میعانات گازی میدان مشترک پارس جنوبی به میدان سروش اظهار داشت: پس از انجام مطالعات و بررسی‌های مقدماتی و تکمیلی این پروژه با راهبری مدیریت امور فنی و مشارکت پژوهشگاه صنعت نفت، همچنین تأیید کمیته مشاورین مدیریت مخازن شرکت ملی نفت ایران، اجرای بخش زودهنگام پروژه با قید فوریت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن در دستور کار قرار گرفت و با هماهنگی مسئولان منطقه بهرگان و مدیریت مهندسی و ساختمان بخش زودهنگام آغاز شد.

وی افزود: این پروژه شامل بررسی راهکارهای مختلف فرستادن میعانات گازی به میدان سروش از طریق پایانه خلیج فارس، امکان‌سنجی راهکارهای عملیاتی هدایت میعانات گازی به فرآیند تولید سکوی سروش و بررسی مخاطره‌های کار با میعانات گازی، شناسایی ریسک‌های عملیات و ارزیابی آنها به‌ویژه در پایانه خلیج فارس به‌منظور اصلاح سیستم ایمنی و ارتقای وسایل و تجهیزات مورد نیاز بود.

مجری پروژه تزریق میعانات گازی میدان مشترک پارس جنوبی به میدان سروش خاطر نشان کرد: شرایط همه‌گیری ویروس کرونا و الزام به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با توجه به حضور نفرات در سکوی سروش به‌منظور اجرای این پروژه ملی، دشواری‌های این عملیات را دوچندان کرده بود که خوشبختانه با برنامه‌ریزی درست و اجرای راهکارهای اصولی از شیوع بیماری در کل زمان اجرای پروژه جلوگیری شد.

به گفته وی، عملیات تزریق میعانات گازی به چاه‌های منتخب سروش آغاز شده و پایش مستمر شرایط مخزن در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر: ۹۳٬۰۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha