۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
امضای تفاهم‌نامه همکاری حمل و نقل میان ایران و جمهوری آذربایجان
با حضور وزیر راه کشورمان در باکو انجام شد؛

امضای تفاهم‌نامه همکاری حمل و نقل میان ایران و جمهوری آذربایجان

تفاهم نامه همکاری حمل و نقل با حضور وزیر راه و شهرسازی کشورمان، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان و وزیر حمل و نقل و ارتباطات این کشور امضا شد.

به گزارش بازار، با امضای تفاهم نامه ایران و جمهوری آذربایجان در زمینه حمل و نقل که با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی کشورمان، شاهین مصطفی اف معاون نخست وزیر و رشاد نبی اف وزیر حمل و نقل و ارتباطات جمهوری آذربایجان در باکو انجام شد، گام نهایی برای اجرایی شدن اتصالات حمل و نقل در گذرگاه‌های شمال، جنوب و غرب، جنوب عملیاتی شد.

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی کشورمان با اشاره به این که، کریدورهایی که غرب و شرق و شمال و جنوب محسوب می‌شود، برای ایران حایز اهمیت است و برای توسعه تبادلات ما می‌تواند نقش موثری داشته باشد.

شاهین مصطفی اف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان هم اظهار کرد: توافق امروز اهمیت زیادی برای دو کشور و دیگر کشورها دارد و احداثِ پلِ "آستارا چای" برای انتقالِ تولیدات و محصولات ایران به جمهوری آذربایجان و به کشورهای دیگر از جمله روسیه شرایط مساعدتری بوجود خواهد آورد.

دو طرف توافق کردند پل آستارا چای با اعتبار ۴.۷ میلیون یورویی و سهم ۵۰ درصدی طرفین در مدت زمان ۱۲ ماه احداث شود.

با تکمیل و بهره برداری حمل و نقلی این دو کریدور بین المللی کشورهای محدوده آب‌های دریای سیاه و خلیج فارس به هم وصل می‌شود.

کد خبر: ۹۳٬۰۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha