۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
توسعه گردشگری با قزاقستان تضمین جهش تجاری است
سفیر ایران در قزاقستان:

توسعه گردشگری با قزاقستان تضمین جهش تجاری است

گرگان- سفیر ایران در قزاقستان گفت: زمینه ارتباطات توریست و جهانگردی با قزاقستان وجود دارد و توسعه این بخش تضمین کننده جهش در مبادلات تجاری ماست.

به گزارش خبرنگار بازار، مجید صمدزاده صابر، به صورت ویدئو کنفرانس در میزگرد سی اُمین سالگرد استقلال جمهوری قزاقستان و روز ملی این کشور اظهار کرد: زمینه ارتباطات توریست و جهانگردی هم با قزاقستان وجود دارد و تضمین کننده جهش در مبادلات ما است.

وی بیان کرد: ما جز اولین کشورهایی بودیم که استقلال قزاقستان را به رسمیت شناختیم و اکنون فرصت مناسبی فراهم شده تا دو دولت و مردم بیشتر با هم اشنا شوند و ارتباط بگیرند.

وی با بیان این که این کشور دولت و مردم خوبی دارد و طی سال های گذشته با مدیریت خوب رشد بسیاری داشتند، اضافه کرد: قزاقستان همسایه دریایی ماست و از طریق گلستان و قزاق های ساکن اینجا زمینه ارتباط تنگاتنگی برای ما فراهم است.

صابر اضافه کرد: با درایت دو کشور و همکاری نهادها علی رغم کرونا هیچ وقفه ای در تجارت ما ایجاد نشد و مبادلات ما در سال گذشته رکود نداشت.

سفیر ایران در قزاقستان تصریح کرد: پرواز مستقیم با اکتائو با جدیت استاندار انجام شد و تا کنون دو پرواز موفق داشته و امیدواریم این پرواز به صورت هفتگی انجام شود.

وی ترکستان را فرصت خوبی برای سرمایه گذاری ایرانی ها دانست و گفت: این بخش سرمایه گذاری خوبی توسط قزاقستان شده و امیدواریم با تسهیل روادید شاهد حضور پررنگ سرمایه گذاران در این منطقه باشیم.

صابر با بیان این که تورسیم زمینه توسعه همکاری ما را گسترش می دهد، گفت: معتقرم اگر روادید تسهیل شود توسعه همکاری را شاهد خواهیم بود و برای تجار و گردشگران شرایط مناسبی فراهم خواهد شد.

سفیر ایران در قزاقستان یادآور شد: ایران و قزاقستان علاوه بر بازرگانی، در زمینه معدن، حمل و نقل و کشاورزی هم تبادل دارند.

کد خبر: ۹۳٬۰۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha