۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
روش پیامک استقبال از مسکن ملی را افزایش داد/ قرعه کشی به نفع متقاضیان
معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با بازار:

روش پیامک استقبال از مسکن ملی را افزایش داد/ قرعه کشی به نفع متقاضیان

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شیوه مراجعه به سایت و ارسال پیامک باعث شده تا استقبال متقاضیان مسکن ملی رو به افزایش بگذارد گفت:قطعا روش قرعه کشی به نفع متقاضیان واقعی مسکن ملی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بازار،ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در حالی به روزهای پایانی خود نزدیک می شود که قرار است به مشمولان این طرح که عمدتا نیز اقشار متوسط جامعه هستند با آورده 30 تا 40 میلیون تومانی و تسهیلات 70 تا 100 میلیون تومان با نرخ سود ۱۸ درصد توسط وزارت راه و شهرسازی و سازندگان دارای صلاحیت که با این وزارتخانه قرارداد امضاء خواهند کرد احداث شود. شرایط ثبت نام در سامانه آباد را می‌توان به تاهل، سابقه سکونت در شهر مورد نظر و استفاده نکردن از تسهیلات مسکن دانست.اما وزارت راه و شهرسازی در مرحله دوم این طرح موضوعی را به شرایط ثبت نام اضافه کرد که همانا روش قرعه کشی بود.

متقاضیان واقعی و نهایی به لحاظ شاخص‌هایی همچون تعداد افراد تحت تکفل، سن سرپرست خانوار و مدت زمان ازدواج اولویت‌بندی و انتخاب خواهند شد

ابتدا برخی از متقاضیان مسکن ملی نسبت به این روش قرعه کشی نارضایتی نشان داده و اعلام کردند که روش قرعه کشی آنها را نسبت به ثبت نام نامید کرده است.اما وزارت راه و شهرسازی نیز نسبت به این گلایه ها اعلام کرد که در روش قرعه کشی مواردی را مدنظر قرار داده است که متقاضیانی که نسبت به سایر ثبت نام کنندگان اولویت دارند بهتر و راحت تر در این طرح حایز شرایط شناخته شوند.

بر اساس این گزارش مقرر شده است تا پس از اتمام ثبت‌نام و اعلام پالایش متقاضیان بر اساس شرایط استفاده از طرح متقاضیان واقعی و نهایی به لحاظ شاخص‌هایی همچون تعداد افراد تحت تکفل، سن سرپرست خانوار و مدت زمان ازدواج اولویت‌بندی و انتخاب خواهند شد.

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بازار با اشاره به اینکه مردم از مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن استقبال کرده اند گفت:قطعا اضافه شدن روش پیامک برای ثبت نام در افزایش استقبال متقاضیان مسکن ملی موثر و تاثیرگذار بوده است.

وی افزود:مرحله دوم ثبت‌نام مسکن ملی 10 اسفند ماه در 17 استان آغاز شد و تا روز پنج شنبه هفته گذشته نزدیک به 400 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند اما باید به این موضوع نیز اشاره کرد که در این وضعیت بهداشتی رخ داده ناشی از شیوع ویروس کرونا اضافه شدن روش پیامکی با سرشماره 300073640 باعث شد تا تعداد متقاضیان مسکن ملی رو به افزایش بگذارد و شاید هم برخی از ثبت نام کنندگان حایز شرایط هم نبودند اما اقدام به ثبت نام کرده باشند.

استقبال از شیوه پیامکی 

وی ادامه داد: فراهم شدن شرایط ثبت‌نام به شیوه پیامکی میزان استقبال از طرح اقدام ملی مسکن را حدود 100 هزار نفر افزایش داده است.

محمودزاده در پاسخ به این سئوال که آیا روش قرعه کشی در ثبت نام مسکن ملی را می پسندید چرا که اکثر متقاضیان مسکن ملی از این اقدام گلایه مند هستند تاکید کرد:قطعا روش قرعه کشی می تواند به نفع متقاضیان واقعی باشد چرا که در این روش سعی خواهیم کرد شاخص هایی را مثل تعداد افراد تحت تکفل، سن سرپرست خانوار و مدت زمان ازدواج را در اولویت انتخاب خود قرار دهیم .پس این روش می تواند به نفع افرادی باشد که این شرایط را دارند پس در اولویت احراز شرایط قرار می گیرند.

محمودزاده با تاکید بر اینکه تاکنون از مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن 50 هزار نفر آماده معرفی به بانک مسکن برای تشکیل پرونده هستند گفت:تلاش ما این است تا در اسرع وقت این متقاضیان را به بانک مسکن معرفی کنیم که به احتمال زیاد در  45 روز واجدین شرایط را انتخاب و مشخص کنیم.

کد خبر: ۹٬۳۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha