۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
طراحی کارت سبز اعتباری برای پذیرش و درمان بیماران
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد

طراحی کارت سبز اعتباری برای پذیرش و درمان بیماران

رئیسی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای کاهش هزینه درمان بیماران حتما کارت سبزی تهیه خواهد شد که دارای اعتبار مالی است و با این اقدام حتما مشکل پذیرش و درمان بیماران مرتفع می‌شود.

به گزارش بازار، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در حاشیه حضور خود در ساختمان سیما در خصوص وضعیت نظام سلامت  گفت: یکی از هزینه های موجود در سبد خانواده، هزینه‌های سلامت است که به دغدغه مردم تبدیل شده و باید این دغدغه‌ها را کاهش دهیم.

وی افزود: نخستین قدم باید دفترچه های بیمه را معتبر کنیم و در مرحله بعد باید بیمه های تکمیلی را توسعه دهیم تا نگرانی های مردم در خصوص هزینه‌های درمان کم شود.

رئیسی با بیان اینکه سهم خانواده ها در هزینه‌های درمان امروز ۴۳ درصد است گفت: باید کاری کرد که از این سهم کم کنیم و سهم دولت را در تامین هزینه های درمان افزایش دهیم.

وی افزود: از جمله کارهایی که باید انجام شود صدور یک کارت اعتباری است که بتواند برای خانواده ها و بیمارانی که به مراکز درمانی مراجعه می کنند نوعی اعتبار ایجاد کند که به واسطه آن اعتبار در مراکز درمانی پذیرش و درمان آنها امکان پذیر شود.

رئیسی دسترسی نداشتن مردم به پزشک متخصص در اقصی نقاط کشور را از ضعف های حوزه سلامت عنوان کرد و گفت: باید نظام سلامت را نظامی عادلانه کرد.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد از اجرای نادرست نظام سلامت افزود: اجرای این نظام، باعث شد جیب عده ای به شدت پر، و جیب برخی دیگر خالی شود و این طرح بسیار نگران کننده بود و آفت‌های بسیار زد، بنابراین باید این نظام سلامت را اصلاح و در نخستین قدم دسترسی مردم به درمان و بهداشت را برای همه عادلانه کرد.
حاضرم با پدیدآورندگان وضع موجود مناظره کنم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: حاضرم با به وجود آورندگان وضع موجود، مناظره کنم.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در جمع خبرنگاران افزود: حاضرم با کسانی که سبب شدند تا مردم ناامید شوند و سرخوردگی را در جامعه ایجاد کردند و به وجود آورندگان وضع موجود هستند، مناظره کنم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه‌های خود برای رفع تحریم‌ها گفت: باید حتما برای رفع تحریم‌های ظالمانه اقدام شود و راهکار آن هم موجود است، بنابراین دولت با پشتوانه عزتی که خداوند به این کشور داده و با اقتدار و افتخاری که مردم دارند، باید با قدرت وارد شود و با کسانی که می‌خواهند حقوق حقه ملت ایران را ضایع کنند مواجه شده و رفع تحریم‌ها را دنبال کند.
 
رئیسی با تاکید بر اینکه اقتصاد را نباید شرطی کرد و نباید سفره مردم را به اتفاقاتی که آن سوی مرز می‌افتد متصل کرد افزود: اقتصاد ایران را باید طوری ساخت که نه با تحریم و نه با هیچ تکانه دیگری از کرونا و سیل گرفته تا دیگر حوداث، متزلل شود.
 
وی تاکید کرد: سفره مردم و کسب و کار مردم نباید با این تکانه‌ها متزلزل شود و باید اقتصاد زندگی مردم قابل پیش‌بینی باشد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز ثبات در اقتصاد وجود ندارد و مردم نمی‌توانند آینده را پیش بینی کنند گفت: این وضعیت قابل قبول نیست و باید تلاش کرد تا زندگی و اقتصاد و بازار قابل پیش‌بینی شود و این اتفاق وقتی می‌افتد که ما ثبات ایجاد کنیم و ثبات هم زمانی ایجاد می‌شود که هر روز تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌های جدید ایجاد نشود.

رئیسی افزود: تزلزل در بازار و در زندگی مردم را باید پایان داد و با تصمیم گیری‌های شفاف، ثبات را به بازار برگرداند.

وی با اشاره به برخی اقدامات شفافیت ساز خود در زمان تصدی بر قوه قضاییه و آستان قدس رضوی گفت: دولت باید مردم را در خصوص تصمیمات خود قانع کرد و مردم را به حساب آورد. نمی‌شود پشت درهای بسته برای زندگی مردم تصمیم گرفت.

رئیسی با تاکید بر اینکه باید مردم را به حساب آورد و اقدامات دولت را از حالت محرمانگی خارج کرد گفت: باید در تصمیمات اقتصادی و تصمیماتی که با معیشت و زندگی مردم سر و کار دارد شفافیت و صداقت دستور کار باشد و اعتماد از دست رفته به دولت بازگردد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: این مسئله اولویت دولت من است و با شفافیت و با صداقت و دخیل کردن مردم در تصمیمات، اعتماد مردم به دولت را بازمی گردانم.

شرایط بورس را در فرصت مناسب بهبود می دهیم
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: شرایط بورس را در فرصت مناسب بهبود می بخشیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه‌های خود برای بازار بورس افزود: ما در خصوص بازار سرمایه طرح داریم و با بسیاری از فعالان و صاحب نظران در این زمینه تبادل نظر کرده ام و به طرحی رسیدیم که با این طرح، اعتماد مردم را افزایش می دهیم و بازار بورس را از این وضعیت خارج می کنیم.

وی با اشاره به اینکه اشکالات متعددی در بازار بورس رخ داده که نتیجه اش وضع موجود شده است گفت: متاسفانه بی توجهی ها و عدم نظارت ها باعث به وجود آمدن این وضعیت شده است اما به مردم اعلام کنم اگر رئیس جمهور شوم، با طرحی که داریم در یک فرصت مناسب شرایط بازار بورس را بهبود خواهیم بخشید.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری وعده داد بزودی از طرح خود در خصوص بازار سرمایه رونمایی خواهد کرد.

کد خبر: ۹۲٬۹۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha