۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
نامزدهای ریاست‌جمهوری، برنامه مدونی برای حل مشکلات اقتصادی ندارند
رئیس اتاق بازرگانی همدان:

نامزدهای ریاست‌جمهوری، برنامه مدونی برای حل مشکلات اقتصادی ندارند

زبردست، رئیس اتاق همدان معتقد است تاکنون هیچ یک از نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برنامه مشخصی برای حل مسائل اصلی اقتصاد، ارائه نکرده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق همدان با ابراز نگرانی از آینده اقتصاد کشور، تصریح کرد: تاکنون هیچ یک از نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برنامه مشخصی برای حل مسائل اصلی اقتصاد، ارائه نکرده‌اند.

علی‌اصغر زبردست، رئیس اتاق همدان در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران از دور بودن برنامه‌های اقتصادی نامزدهای انتخاباتی از واقعیت‌های اقتصادی انتقاد کرد و گفت: شاید به جزی یکی دو نفر از آنها که تا حدودی با مشکلات اصلی اقتصادی آشنا هستند، سایر نامزدها، دردهای اصلی حوزه اقتصاد را نمی‌شناسند.

به اعتقاد این فعال اقتصادی آنچه تا کنون به عنوان برنامه اقتصادی مطرح شده، مجموعه‌ای از وعده‌هایی است که توان تحققشان را در شرایط کنونی نداریم چراکه پرداختن به معلول‌ها راهکار مناسبی برای از بین بردن علت‌ها نیست.  

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران تاکید کرد: حمایت از تولید با فراهم شدن زمینه صادرات، گره خورده است. تازمانی که امکان تجارت مهیا نشود، تولید رونق نمی‌گیرد. تولید نیازمند مواد اولیه، تجهیزلات و تکنولوژی است که بخش قابل توجهی از هر سه مورد، از طریق تجارت تامین می‌شود. گفته می‌شود توان تامین مواد اولیه در داخل هست. باید تاکید کرد که چنین توانی را نداریم و اگر هم تا حدودی باشد، به دلیل بالا بودن بهای تمام شده، استفاده از آن توجیه اقتصادی ندارد.

زبردست از نامزدهای انتخاباتی خواست تا برای تدوین یک برنامه جامع و دقیق برای حل ریشه‌ای و ساختاری مشکلات اقتصادی نشست‌های تخصصی با فعالان اقتصادی در حوزه‌های مختلف ترتیب دهند وگر نه دارویی که برای اقتصاد تجویز می‌کنند سطح پایین و ضعیف خواهد بود.  

کد خبر: ۹۲٬۹۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha