۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
تمام تجهیزات ساخت واکسن «فخرا» بومی است
جانشین وزیر دفاع:

تمام تجهیزات ساخت واکسن «فخرا» بومی است

تقی‌زاده، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تمامی تجهیزات و موادی که در ساخت واکسن کرونای فخرا استفاده می‌شود در داخل کشور تولید شده است.

به گزارش بازار، سردار سرتیپ «قاسم تقی‌زاده» امروز در مراسم آغاز فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی «فخرا» با بیان اینکه دوشادوش وزارت بهداشت اقدامات فنی در جهت تولید یکی از واکسن‌های ملی در وزارت دفاع انجام شد، گفت: افتحار می‌کنیم در کنار بنیاد برکت به دنبال تولید واکسن ایرانی هستیم.

وی ادامه داد: در کنار فناوری‌های موشکی، هوایی و پدافند هوایی، همواره به مسائل پزشکی در مجموعه «سپند» و بیمارستان چمران توجه ویژه‌ای می‌شود.

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه امروز توانسته‌ایم موشک‌های زمین به زمین را نقطه‌زن کنیم، افزود: تکنولوژی‌های ساخت موشک نقطه‌زن و سلاح‌های ما باید بالاتر از تکنولوژی‌های غربی‌ها باشد.

سردار تقی‌زاده اضافه کرد: در حوزه هوایی با ساخت جنگنده ایرانی و در حوزه دریا پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم؛ همچنین توانسته‌ایم سلاح‌های انفرادی‌مان را نسبت به سلاح‌های غربی ارتقا دهیم.

وی سپس با اشاره به ساخت واکسن ایرانی کرونا در وزارت دفاع گفت: یکی از افتخارات ما این است که شهید فخری‌زاده تیمی تشکیل داده بود و در حوزه تولید واکسن و مطالعات بالینی بر روی ویروس کرونا، وارد میدان شد.

جانشین وزیر دفاع خاطرنشان کرد: از دیگر افتخارات ما نیز این است که تمامی تجهیزات و موادی که در ساخت واکسن کرونای فخرا استفاده می‌شود در داخل کشور تولید شده است.

کد خبر: ۹۲٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha