۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
 محصولات شیلاتی مازندران به اروپا و آسیا راه یافته است
مدیرکل شیلات مازندران:

محصولات شیلاتی مازندران به اروپا و آسیا راه یافته است

ساری- اسحاقی، مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به صادرات ۱۰ هزار تن محصولات شیلاتی گفت: این محموله‌ها به بازارهای اروپا و آسیا راه یافته است.

حسن اسحاقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار میزان صادرات محصولات شیلاتی را در سال قبل بیش از ۱۰ هزار تن به ارزش ۱۹۵ میلیارد ریال ذکر و گفت: این محموله های صادراتی شامل ماهیان خاویاری، ماهیان گرم آبی، خوراک آبزیان، کنسرو و غیره بوده است. 

وی یکی از اولویت ها را صادرات غیرنفتی بیان کرد و افزود: محصولات شیلاتی استان به کشورهای مختلف از جمله اروپا، کشورهای آسیایی و حاشیه خزر و عربی صادر شده است.

مدیرکل شیلات مازندران با اظهار اینکه درپی توسعه صادرات هستیم، ادامه داد: باید گونه های شیلاتی را برای ارزآوری صادر کنیم.

اسحاقی با اشاره به اوضاع نابسامان صید و صیادی در استان، سخت و زیان آور بودن شغل صیادی پره و بیمه صیادان و تعدیل شغل صیادی را از جمله مطالبات بیان کرد و گفت: بودجه ای در استان های گیلان و گلستان برای تثبیت و تعدیل شرکت های صیادی تخصیص داده شد ولی در مازندران این بودجه محقق نشده است.

وی شمار شرکت های تعاونی صیادی استان را ۵۴ شرکت ذکر کرد و گفت: بسیاری از این شرکت ها نه تنها سودده نیستند بلکه ضررده هستند و نمی توانند هزینه های جاری خود را تامین کنند.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه در سفر سال قبل رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تامین بودجه تعدیل شغل صیادی وعده داده شده بود، افزود: همچنان منتظر دریافت این بودجه هستیم.

وی میزان کاهش صید پره را سال قبل ۲۸ درصد ذکر کرد.

کد خبر: ۹۲٬۸۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha