۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
رشد مشکوک سود خالص بیمه پاسارگاد در سال ۹۹
بازار گزارش می دهد

رشد مشکوک سود خالص بیمه پاسارگاد در سال ۹۹

صورت های مالی «بیمه پاسارگاد» در سامانه کدال نشان می دهد که سود خالص این شرکت در پایان سال ۹۹ نسبت به سال ماقبل آن با رشد ۳۳۲ درصدی همراه بوده است اما معلوم نیست این رشد ناشی از چیست؟

بازار؛ گروه بانک و بیمه: طبق گزارش های موجود در سامانه کدال ( سال ۹۹) عملکرد شرکت بیمه پاسارگاد در سال گذشته، بیانگر آن است که این شرکت سود عملیاتی ۲ هزار ۱۰۰ میلیارد تومانی را کسب کرده که نسبت به سال ۹۸ با رشد ۴۴۰ درصدی همراه بوده است. همچنین در صورت های مالی بیمه پارسارگاد آمد است که در سال ۹۹ درآمد آن از حق بیمه این شرکت ۱۹۰۰ میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال ماقبل آن رشد ۳۶ درصدی را به نمایش گذاشته است.

علاوه بر این در سامانه کدال آمده است؛ شرکت بیمه پاسارگاد هزینه خساراتی که در سال گذشته به بیمه گزاران خود پرداخت کرده است با ۱۴ درصد رشد نسبت به سال  ۹۸ همراه بوده است. همچنین طی ۱۲ ماه سال ۹۹ بدهی این شرکت به بیمه گذاران و نمایندگان این شرکت بیمه ای ۴۹۶ درصد رشد داشته است. در حالی که مطالبات آن رشد ۳۶ درصدی را نشان می دهد. علاوه بر این بدهی به بیمه گران و بیمه های اتکایی این شرکت نیز ۱۴ درصد نسبت به سال ماقبل آن کاهشی بوده است.

نکته قابل توجه این است که با وجود افزایش هزینه های شرکت بیمه پاسارگاد در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن اما معلوم نیست چرا درآمد این شرکت در سال گذشته افزایش یافته است.

صورت های مالی شرکت بیمه پاسارگارد بیانگر این است که موجودی نقدی این شرکت بیمه ای در سال گذشته ۳۴ درصد نسبت به سال ۹۸ رشد کرده است. همچنین سرمایه گذاری بلند مدت این شرکت بیمه ای نیز به نسبت سال ماقبل ان ۶۰۰ درصد رشد نشان می دهد.

همچنین افزایش ۱۰۰ درصدی سرمایه شرکت بیمه پاسارگاد در سال گذشته از محل سود انباشته و اندوخته سرمایه بوده است.

بنا به این گزارش، سهم این شرکت از بازار بیمه ۵/۴ درصد است، سهامداران عمده آن نیز بانک پاسارگاد و شرکت مدیریت پارس حافظ می باشد که بانک پاسارگاد با سهم  ۲۰ درصد و شرکت مدیریت پارس حافظ ۱۹.۲۲ درصد به عنوان سهامدار عمده این شرکت مطرح هستند.

کد خبر: ۹۲٬۸۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha