۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
تعطیلات اداری در استان سمنان صرفاً با تأیید رئیس‌جمهور انجام می‌شود
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان:

تعطیلات اداری در استان سمنان صرفاً با تأیید رئیس‌جمهور انجام می‌شود

سمنان – مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با اشاره به موج افزایشی بیماران مبتلابه کرونا گفت: تعطیلات اداری در استان صرفاً با تأیید رئیس‌جمهور انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، ایرج رئیسیان پیش از ظهر شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری سمنان و ستاد مبارزه با کرونا به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه هرگونه تعطیلات اداری صرفاً با تأیید رئیس‌جمهوری در گام اجرایی قرار می‌گیرد، اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های اجرایی تا اواسط فصل بهار در حالت آماده‌باش قرار دارند و هرگونه تعطیلات اداری صرفاً با تأیید رئیس‌جمهوری در گام اجرایی قرار می‌گیرد.

وی بابیان اینکه نوروز گاه‌ها امسال برای مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان برگزار نمی‌شود، افزود: بر اساس مصوبه ریاست کمیته گردشگری و فضای ورزشی در کشور، استان‌ها موظف به تأمین زیرساخت‌ها و استفاده از ظرفیت هتل‌ها برای استراحت پزشکان و نیروهای درمانی هستند.

اعطای مرخصی برای زندانیان غیر خطرناک

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با تأکید بر اینکه لزوم شفاف‌سازی، اقناع‌سازی و آموزش باید همانند روزهای گذشته برای مقابله با کرونا ویروس در دستور کار دانشگاه‌های علوم پزشکی استان باشد، خاطرنشان کرد: اعطای مرخصی برای زندانیان غیر خطرناک، تأمین کلی اقلام بهداشتی و اطمینان از ثبات اقلام غذایی ویژه نوروز ۹۹ ازجمله اقداماتی است که در دستور کار است.

رئیسیان از راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در مرکز استان سمنان خبر داد و گفت: در ایام تعطیلات عید با موج افزایشی بیماران کرونایی مواجه خواهیم شد که این امر نیازمند تمهیدات ویژه‌ای است و تاکنون اقدامات خوبی در این راستا انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه سه هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی و ۱۰ هزار تخت نقاهتگاهی از سوی نیروهای مسلح برای سراسر کشور در حال تهیه است، تصریح کرد: هنوز سهم استان از این امکانات مشخص نشده و به‌زودی برای تخصیص این سهمیه پیگیری می‌شود

نظارت بر اماکن عمومی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان اعلام کرد: اصلی‌ترین رسالت این ستاد، پیگیری و در گام عملیاتی قرار گرفتن تمامی مصوبه‌های ملی است.

رئیسیان جلوگیری از جابه‌جایی وجه نقد در جایگاه سوخت را در دستور کار مسئولان و کارکنان جایگاه سوخت برشمرد و گفت: شهرداران، دهیاران و دیگر دستگاه‌های اجرایی در استان سمنان برای مقابله با کرونا ویروس به‌طور ویژه در تلاش باشند.

وی نظارت بر اماکن عمومی به‌ویژه هتل‌ها، اقامتگاه‌های بین‌راهی، رستوران‌ها و ... را در اولویت کمیته گردشگری این ستاد دانست و گفت: برای ایجاد مراکز نقاهتگاهی و بینابینی با کمک دستگاه‌های اجرایی اقدام‌های خوبی انجام شد و تقسیم‌کار برای اجرای این طرح در استان در دست اجرا است و بسیج ملی مبارزه با کرونا برای اجرای این طرح در استان آمادگی دارد.

کد خبر: ۹٬۲۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha