۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
 زمان بازپرداخت تسهیلات مسکن را ۳۰ ساله می‌کنیم
عضو تیم اقتصادی حجت الاسلام رئیسی:

زمان بازپرداخت تسهیلات مسکن را ۳۰ ساله می‌کنیم

عضو تیم اقتصادی حجت الاسلام رئیسی اظهار کرد: ما در ساخت مسکن برای مردم، مدت زمان بازپرداخت تسهیلات را برای دهک یک تا سه ۳۰ ساله می کنیم و متراژ واحدهای مسکونی هم متناسب با بُعد خانوار خواهد بود.

به گزارش بازار، افشین پروین پور به نمایندگی از حجت الاسلام رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به ایکه دولت فعلی معتقد است نباید در حوزه مسکن دخالت کند و کاری انجام دهد گفت: بر همین اساس، وزیر ابتدایی این دولت تا شش سال اول مسئولیت کاری در این حوزه انجام نداد و نتیجه آن را هم مردم در دو سال اخیر مشاهده کردند.

وی راهبرد حجت الاسلام رئیسی در بخش مسکن را شامل سه قسمت اصلی دانست و افزود: اولین راهبرد، تکمیل و پیگیری «سامانه املاک و اسکان» است.

پروین پور با اشاره به اینکه سامانه املاک و اسکان تا به الان اجرایی نشده و اطلاعات و آمار دقیقی از تعداد مسکن در کشور موجود نیست گفت: این درحالی است که سامانه های اطلاعاتی دیجیتال ۷۰ سال است که در دنیا آخرین وضعیت بخش مسکن را نشان می دهند.

عضو تیم اقتصادی رئیسی راهبرد دوم را توزیع عادلانه منابع موجود با استفاده از ابزار مالیاتی عنوان کرد و گفت: شدت اعمال تقاضای سوداگرانه نسبت به تقاضای مصرفی در بخش مسکن حجت الاسلام خیلی زیاده شده و حباب قیمتی هم ناشی از همین فعالیت ها به ویژه از سوی بانکهاست.

وی نهضت مسکن سازی با تیراژ بالا و حدأقل قیمت را هم به عنوان راهبرد سوم آیت الله رئیسی خواند و گفت: برآورد ما این است که در چهار سال آینده، بتوانیم ۴ میلیون واحد مسکونی را بسازیم و مدل ساخت ما هم مدل اصلاح شده طرح مسکن مهر بر محور زمین رایگان و تسهیلات ساخت ارزان قیمت است.

پروین پور در توضیح بیشتر روش ساخت در برنامه های آیت الله رئیسی اظهارکرد: سود تسهیلات ما در حوزه ساخت مسکن زیر ۸ درصد است و نیازی هم به هیچ آورده ی ابتدایی برای متقاضی نیست. مدت زمان بازپرداخت تسهیلات را برای دهک یک تا سه ۳۰ ساله کردیم و متراژ واحدهای مسکونی متناسب با بعد خانوار خواهد بود.

عضو تیم اقتصادی حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه برای تأمین مالی ساخت مسکن مشکل کمبود قانون نداریم گفت: طبق قانون، بانکها موظفند ۲۰ درصد منابع خود را به این بخش تخصیص دهند اما ازآنجایی که این تسهیلات گران هستند دولت باید یارانه آن را بپردازد.

وی استفاده از ذخیره قانونی بانکها و یک فشار کوچک به بانکها را راهکاری برای تأمین این یارانه دانست و افزود: اجرای قانون مالیات بر خانه ها و خودروهای لوکس و عایدی سرمایه نیز می تواند بخشی از منابع مالی را تأمین کند.

کد خبر: ۹۲٬۷۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha