۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
افت ۱.۴ متری سطح آب دشت  ابهر
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان خبر داد

افت ۱.۴ متری سطح آب دشت ابهر

زنجان- افشاری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه دشت ابهر وضعیت خوبی ندارد، گفت: افت آب این دشت بیش از یک متر و ۴۰ سانتی‌متر است.

اسماعیل افشاری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه استان زنجان هفت دشت دارد، گفت: دشت‌های زنجان، ابهر، سجاسرود، قیدار و گل تپه- زرین آباد دشتهای ممنوعه استان هستند.  

وی اظهار کرد: در سال به طور متوسط حدود ۷۱ متر از سطح آب زیرزمینی دشت‌های استان افت می‌کند و تنها راه برون رفت از این مشکل انسداد چاههای غیر مجاز آب است.  

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه دشت ابهر وضعیت خوبی ندارد، گفت: افت آب این دشت بیش از یک متر و ۴۰ سانتی‌متر است.

افشاری تاکید کرد: از سال ۷۶ تاکنون میزان منابع  آبی دشت ابهر با کاهش مواجه بوده و در این میان باید برای خروج از بحران دشت ابهر تمام چاه‌های غیرمجاز مسدود شود که در سالجاری این مهم با جدیت انجام خواهد شد.  

وی با بیان اینکه شهرستانهای ماهنشان و طارم فاقد آبخوان هستند، ابراز داشت: این شهرستانها بیشتر از رودخانه‌ قزل‌اوزن و سرشاخه‌هایی که به شهرستان‌ها جاری است تغذیه می شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان بر لزوم مدیریت مصرف آب در استان زنجان تاکید کرد و ابراز داشت: از کشاورزان درخواست می شود برای دام و آبیاری از آب شرب استفاده نکنند چرا که به علت کاهش بیش از ۶۸ درصدی بارندگی در استان با خشکسالی رو به رور هستیم.  

کد خبر: ۹۲٬۶۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha