۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
گازرسانی به روستاها از مهاجرت به شهرها جلوگیری می کند
نماینده مردم مهاباد در مجلس:

گازرسانی به روستاها از مهاجرت به شهرها جلوگیری می کند

محمودزاده، نماینده مردم مهاباد در مجلس گفت: گازرسانی به روستاها و مناطق محروم، مصرف سوخت های فسیلی و مهاجرت مردم را به شهرها کاهش می دهد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جلال محمودزاده در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۸ خرداد) مجلس شورای اسلامی در جریان طرح سوال مشترک خود و کمال حسین پور از وزیر نفت درخصوص دلایل کمبود گاز مایع و نفت سفید در سطح کشور خصوصاً روستاها و مناطق محروم گفت: انرژی به عنوان یکی از مهمترین ارکان فعالیت های اقتصادی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. براساس آخرین آمارهای ارائه شده ایران با ۳۴ تریلیون مترمکعب ذخیره گاز به عنوان بزرگترین دارنده ذخایر گازی شناخته می شود.

وی ادامه داد: وجود ذخایر بزرگ گاز نیازمند برنامه ریزی دقیق در زمینه تولید، انتقال، ذخیره سازی و توزیع عادلانه است. با وجود غفلت های صورت گرفته در زمینه برداشت از میادین مشترک از دریای خزر که بیش از ۲ تریلیون فیت مکعب گاز و ۲.۵ میلیارد بشکه نفت در این حوزه، برداشت از این میادین به کندی صورت می گیرد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس یازدهم افزود: با وجود دارا بودن بیشترین ذخایر نفت و گاز، چرا مردم باید در شهرهای محروم و روستاها در صف های طولانی نفت سفید و گاز مایع انتظار بکشند؟ چه کسی مسئول این بی برنامگی هاست؟ زمانی که وزارت نفت و شرکت گاز در گازرسانی به روستاها و مناطق محروم کم کاری می کنند، مردم مجبورند از نفت سفید و گاز مایع استفاده کنند. وزارت نفت از تامین حداقل سوخت گاز مایع نیز کوتاهی می کند.

محمودزاده گفت: وزیر نفت به خوبی می داند گازرسانی به روستاها علاوه بر صرفه جویی در مصرف سوخت های فسیلی باعث کاهش مصرف گاز مایع نیز می شود و از مهاجرت به شهرها و تخریب جنگل ها و مراتع جلوگیری می کند.

وی افزود: علی رغم فواید بسیار زیاد گازرسانی، وزارت نفت در اجرای این امر سهل انگاری می کند، چرا باید مردم نجیب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی، کرمان، آذربایجان غربی و کردستان دارای کمترین برخورداری از گاز شهری باشند و در فصول سرد سال برای تامین نیاز خود به سوخت در صف نفت سفید و گاز مایع قرار گیرند.

کد خبر: ۹۲٬۶۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha