۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
سوءتدبیر دولت روحانی در همه حوزه‌ها کاملاً مشخص است| دولت به جای اینکه دست در جیب مردم باشد، کمک کند
نماینده مردم شیراز در مجلس در گفتگو با بازار:

سوءتدبیر دولت روحانی در همه حوزه‌ها کاملاً مشخص است| دولت به جای اینکه دست در جیب مردم باشد، کمک کند

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: اگر دولت بعدی اراده ای برای رفع مشکلات داشته باشد، قطعاً می تواند با تکیه بر ظرفیت های داخلی مسیر پیشرفت کشور را به خوبی پیش ببرد.

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به انتظارات اقتصادی از دولت سیزدهم اظهار داشت: مسائل و مشکلات اقتصادی پیچیدگی های خاص خودش را دارد و حل این مشکلات و معضلات که به دلیل سوءمدیریت دولت روحانی در هشت سال گذشته اتفاق افتاده است، زمانبر است و از سوی دیگر اهتمام و تلاش جدی دولت آینده را می طلبد.

وی بیان کرد: متاسفانه دولت روحانی علیرغم ادعاهای بزرگ و گزافی که مطرح می کند، اما سوءتدبیر آنان در همه حوزه ها کاملاً مشخص است. آنان امکانات کشور را سال ها معطل گذاشتند، سرمایه ها را تلف کردند و از سوی دیگر فرصت های کشور را هدر دادند. دولت روحانی نتوانست از ظرفیت های بسیار زیاد کشور به خوبی استفاده کند و طبعاً دولت آینده کار بسیار سختی را برای رفع این مشکلات دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مساله مهم این است که اراده ای برای حل مشکلات کشور وجود داشته باشد و اگر دولت بعدی اراده ای برای رفع مشکلات داشته باشد، قطعاً می تواند با تکیه بر ظرفیت های داخلی مسیر پیشرفت کشور را به خوبی پیش ببرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت آینده به جای آنکه به سمت خلق پول برود که این کار باعث افزایش نقدینگی می شود، بهتر است ظرفیت های بخش های غیردولتی را فعال کند. سوال ما این است در کجای دنیا دولت ها خودشان تصدی گری می کنند؟ دولت باید تسهیل کننده و زمینه ساز فعالیت های اقتصادی باشد. اگر نگاه دولت آینده تسهیل گری در عرصه اقتصاد باشد، نیاز به خلق پول نیست.

با کمک بخش های غیردولتی می توان کارهای بزرگی در کشور انجام داد؛ اگر دولت زمینه لازم را برای فعالیت بخش های غیردولتی فراهم کند، بسیاری از مشکلات رفع می شود

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با کمک بخش های غیردولتی می توان کارهای بزرگی در کشور انجام داد. اگر دولت زمینه لازم را برای فعالیت بخش های غیردولتی را فراهم کند، بسیاری از مشکلات رفع می شود. دولت باید منابع بیمه، بانک و یارانه ها در جهت توسعه فعالیت های اقتصادی به کار بگیرد و محدودیت ها را برطرف کند و باید دولتی تسهیل گر باشد و کسب و کارها را تسهیل کند.

وی بیان کرد: سهولت فضای کسب و کار مساله ای بسیار مهم است و دولت آینده باید آن را ارتقا دهد و اگر دولتی این اقدام را انجام دهد، سرمایه های ایرانیان خارج از کشور بازمی گردد و همچنین سرمایه های خارجی جذب کشور می شود. 

قادری گفت: ما باید عقب افتادگی های خود به ویژه در عرصه اقتصادی را جبران کنیم و کشور ما می تواند به خوبی از زیر بار فشارهای کشورهای خارجی خارج شود. مهم این است که دولتی سر کار بیاید که اراده برای تعامل با سایر بخش ها و دستگاه های کشور داشته باشد، نه اینکه مانند دولت روحانی خودبزرگ بینی داشته باشد و از ظرفیت بخش های دیگر استفاده نکند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر دولت از همه ظرفیت های کشور به خوبی استفاده کند، بسیاری از مشکلات کشور حل می شود و  همچنین باید از ظرفیت مردم در حوزه های کشاورزی، صنعت و دیگر بخش های اقتصاد به خوبی استفاده شود. همچنین شرکت های دانش بنیان هم ظرفیت بسیار خوبی هستند و می توانند بسیاری از مشکلات کشور را حل و فصل کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دولتی تسهیلگر باشد و خود را رقیب بخش خصوصی نداند و صرفاً به دنبال بسترسازی برای بخش خصوصی باشد، می تواند مشکلات و گرفتاری های کشور را حل و فصل کنند. همچنین دولت باید از ظرفیت جوانان برای فعالیت های اقتصادی نهایت استفاده را ببرد. همچنین به جای اینکه دست دولت در جیب مردم باشد، دولت باید کمک کند تا مردم در بخش های اقتصادی ورود پیدا کنند.

تعامل و همکاری با کشورهای بلوک شرق و استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر دولت آینده به این مساله باور داشته باشد، قطعاً می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل کند

قادری گفت: همچنین تعامل و همکاری با کشورهای بلوک شرق و استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر دولت آینده به این مساله باور داشته باشد، قطعاً می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل کند. اما اگر دولت آینده اعتقادی به این تعاملات نداشته باشد و تمام تخم مرغ ها را در سبد همراهی و همکاری با کشورهای غربی بگذارد، قطعاً باید بداند از بسیاری از امکانات و ظرفیت ها بی بهره می شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کینه و کدورتی که غربی ها از جمهوری اسلامی ایران دارند، اجازه نمی دهد آنان به کشور ما کمک کنند و تعامل سازنده با ایران داشته باشند. بنابراین دولت باید به سایر ظرفیت ها از جمله ظرفیت های داخلی خودمان و همکاری با کشورهای همسایه و همسو توجه داشته باشد و اگر ما این رویه را در پیش بگیریم، قطعاً کشورهای غربی هم مجبور می شوند تا با ایران همکاری کنند.

کد خبر: ۹۲٬۶۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha