۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
خرید ۱۷۰ هزار تن گندم در زنجان هدف‌گذاری شده است
معاون شرکت غله و خدمات بازرگانی زنجان:

خرید ۱۷۰ هزار تن گندم در زنجان هدف‌گذاری شده است

زنجان- رحمنی، معاون فنی شرکت غله و خدمات بازرگانی زنجان گفت: طی سالجاری هدف گذاری لازم برای خرید گندم بیش از ۱۷۰ هزار تن بوده که مازاد بر نیاز مصرف استان است. 

ستار رحمنی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه کاهش نزولات آسمانی باعث کاهش تولید گندم در استان زنجان شده است، گفت: در همین راستا خرید گندم هم به تبع کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: طی سالجاری هدف گذاری لازم برای خرید گندم در استان زنجان بیش از ۱۷۰ هزار تن بوده که مازاد بر نیاز مصرف استان است. 

معاون فنی شرکت غله و خدمات بازرگانی زنجان با بیان خرید گندم از اواخر خردادماه سالجاری در استان آغاز می شود، گفت: خرید تضمینی گندم پنج هزار تومان از طرف دولت اعلام شده و در استان‌های جنوبی خرید گندم آغاز شده است. 

رحمنی با بیان اینکه ظرفیت ذخیره سازی سیلوهای استان بیش از ۴۰۰ هزار تن است، تاکید کرد: با توجه به وجود بیماری کرونا و در راستای جلوگیری از صف های طولانی سیلوهای بخش خصوصی هم از اواخر خردادماه فعال خواهند شد تا خرید گندم با برنامه و سریع جلو برود. 

وی ابراز داشت: متاسفانه با کاهش بیش از ۴۵ درصدی بارندگی در استان تولید گندم هم به تبع بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است. 

مدیر فنی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان تصریح کرد: در استان زنجان بیشترین تولید گندم مربوط به شهرستان خدابنده است. 

رحمنی افزود: در استان زنجان طبق برنامه ریزی و مدیریت انجام شده مطالبات گندمکاران در موعد مقرر به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

کد خبر: ۹۲٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha