۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
اشتباهاتی که موفقیتهای مجلس یازدهم را به حاشیه می‌برد

اشتباهاتی که موفقیتهای مجلس یازدهم را به حاشیه می‌برد

پرهیز و اجتناب از برنامه‌هایی که عملکرد مجلس را از حل مشکلات اقتصادی و معیشتی به سوی حاشیه‌ها می‌برد، مورد تاکید یادداشتی است که رضا توکلی، فعال رسانه‌ای برای رسانه بازار نوشته است.

رضا توکلی؛ بازار: مجلس یازدهم پس از یک سال پر فراز و نشیب، به دیدار رهبر انقلاب رفت و در این بین محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار تصویری کارنامه فعالیت یک ساله مجلس درحوزه های مختلفی همچون نوسازی نظام مالیاتی و بانکی کشور، اصلاح بودجه ۱۴۰۰، رونق تولید و... و. که عمدتا ریشه در حل مسایل اقتصادی داشتند، ارائه کرد. کارنامه ای که مورد تحسین رهبر انقلاب قرار گرفت و حضرت آیت الله خامنه ای مجلس دوازدهم را مجلسی کارآمد، پرتلاش، باهمت و مجلس عزیز عنوان کردند.

در این بین اگرچه نقاط قوت مجلس یازدهم بر نقاط ضعف آن غلبه داشت و از رئیس مجلس گرفته تا سایر نماینده گان با اقداماتی چون سفر های استانی و دیدار و گفت وگو با محرومان و حل مشکلات آنان حس امید را در دل مردم زنده می کردند؛   اما در بعضی مواقع شاهد آن بودیم  که اظهارات بدون تامل یک نماینده در پشت تریبون مجلس و یا در شبکه های مجازی همچون توئیتر، تا مدت ها عملکرد مثبت دیگر نمایندگان و خانه ملت را به حاشیه می‌کشاند.

یکی از این موارد اظهارات  تعدادی از اهالی خانه ملت در انتقاد از عملکرد دستگاه اجرایی و سایر نهادها بود. گاه شاهد بودیم که نماینده‌ای بدون در نظر گرفتن منطق، سخن از اعدام رئیس جمهور می‌کرد و نماینده دیگر از لعن فلان مسئول سخن می‌گفت! موضوعی که رهبر انقلاب همان زمان نیز به آن واکنش نشان دادند و با تاکید بر اینکه این کار غلط است تصریح کردند که اهانت و هتک حرمت به رئیس جمهور جائز نیست.

رهبرانقلاب همچنین نسبت به زمزمه های مجلس نسبت به  استیضاح رئیس جمهور آن هم در سال آخر حضور دولت واکنش نشان داده و تصریح کردند که با آن مخالف هستند. اما متاسفانه موضوع «استعفا رئیس جمهور» علی رغم تاکید رهبر انقلاب توسط برخی نمایندگان مطرح شد.

از دیگر مواردی که بهارستان را به حاشیه می‌برد  طرح مسائل خام و حلاجی‌نشده به بیرون مجلس بود. گاه می‌دیدیم که یک نماینده نظر خود را نسبت به موضوعی بدون آنکه از کمیسیون و نماینده مسئول و یا حتی دیگر نمایندگان سوال کند و زوایای مختلف آن را مورد بررسی قرار دهد به ناگاه در فضای مجازی و توئیتر منتشر کرده و پای آن را به رسانه ها می‌کشاند. مواردی از این قبیل که رهبر انقلاب در خلال سخنان هفته گذشته خود و درکنار تحسین عملکرد این دوره مجلس شورای اسلامی، متذکر آن شده و با اشاره به اینکه عدّه‌ای پیوسته در مجلس برنامه‌ی خودشان را این قرار دادند که یک تصویر منفی از مجلس نشان بدهند؛ خطاب به نمایندگان خاطر نشان کردند: «در فضاهای رسانه‌ای گوناگون که امروز در اختیار همه است، اظهاراتی می‌کنند که انسان بوی دلسوزی را از این اظهارات نمی‌شنود. یک وقت کسی انتقاد میکند به قصد اصلاح و تکمیل؛ یک وقت نه، بر اساس احساسات یا نظرات خاص و بدون دلسوزی انتقاد میکند... توصیه‌ای که من میخواهم بکنم، این است که شما مراقب باشید که با عمل خودتان یا با گفتار خودتان به مخالفین خودتان کمک نکنید.»

کد خبر: ۹۲٬۵۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha