۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
لزوم اقدام فوری برای اصلاح شبکه های فرسوده و کاهش هدررفت آب
استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:

لزوم اقدام فوری برای اصلاح شبکه های فرسوده و کاهش هدررفت آب

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی با اشاره به هدر رفت ۳۵ درصدی آب در استان گفت: شرکت آب و فاضلاب باید با ارائه راهکارهایی مناسب و سریع، نسبت به اصلاح شبکه های فرسوده و کاهش هدررفت آب اقدام کند.

به گزارش خبرنگار بازار، حمید ملانوری ظهر دوشنبه در جریان بازدید از شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اصلاح شبکه ها با هدف کاهش هدررفت آب باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد و به طور جدی دنبال شود.

به گفته وی؛ میانگین ۳۵ درصدی هدررفت آب در مجموع شبکه های شهری و روستایی، عدد بسیار بالایی است.

وی متذکر شد: بر این اساس، یک سوم آب تولیدی استان از طریق شبکه های فرسوده هدر می رود که اصلاً  در مقابل هزینه هایی که برای استحصال و بهداشتی کردن آب می شود، قابل قبول نیست.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اگر این میزان آب به شبکه برگردد و در مدار مصرف قرار گیرد، کمک بزرگی به موضوع تأمین آب مورد نیاز استان می کند.

ملانوری خاطرنشان کرد: ما اگر به جای این که به دنبال منابع جدید باشیم، چاه حفر کنیم و با آزمون و خطا به منابع آبی شیرین دست یابیم، همین آب موجود را نگهداریم و درست مصرف کنیم، نتایج بهتری حاصل خواهد شد.

وی شناسایی و حذف مصارف غیرمجاز را نیز یکی از راهکارهای مدیریت منابع آبی خواند و گفت: شرکت آب و فاضلاب می بایست با یک برنامه عملیاتی جامعف هر چه سریعتر نسبت به شناسایی و حذف این مصارف اقدام کند.

به گفته وی؛ این موضوع در مناطقی که نیازهای آبی بیشتر است و آب موجود در شبکه در مصارفی نامتعارف هرینه می شود، برخوردهای قاطع تری را می طلبد.

استاندار خراسان جنوبی ضمن تشکر از اقدامات شرکت آب و فاضلاب در مدیریت منابع موجود و برنامه ریزی هایی که برای تأمین آب مورد نیاز مردم در شرایط فعلی صورت گرفته، گفت: تأمین آب به ویژه آب شرب مورد نیاز مردم در این فصل گرم، امری بسیار مهم و ضروری است.

به گفته وی؛ با توجه به شرایط کرونایی موجود و ضرورت رعایت ضوابط بهداشتی، تأمین آب بهداشتی مورد نیاز مردم هم، از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تشکیل قرارگاه آب استان، تصریح کرد: با توجه به بارندگی های اندک سال زراعی جاری و کاهش محسوس سطح منابع آبی، مهمترین وظیفه قرارگاه آب، کمک به شرکت آب و فاضلاب استان در تأمین آب مورد نیاز مردم است.

ملانوری تأکید کرد: تمام ظرفیت های موجود دستگاه های اجرایی، به منظور تأمین آب مورد نیاز مردم در اقصی نقاط استان در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار دارد تا ان شاء الله این فصل را به خوبی پشت سر بگذاریم.

وی ، تأمین آب را ضروری ترین نیاز برای ماندگاری جمعیت عنوان کرد و اظهار داشت: ما اگر نتوانیم آب مورد نیاز مردم را در اقصی نقاط استان به ویژه در روستاها و مناطق مرزی تأمین کنیم، نمی توانیم انتظار داشته باشیم که جمعیت در این مناطق ماندگار شوند.

به گفته وی؛ تأمین آب، عامل ماندگاری جمعیت، ایجاد اشتغال پایدار و مؤثر در رقم خوردن توسعه است.

کد خبر: ۹۲٬۵۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha