۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
سری ۵ بی‌ام‌و لوکس‌تر از همیشه
نگاهی به یکی از پر طرفدارترین سدان‌های آلمانی

سری ۵ بی‌ام‌و لوکس‌تر از همیشه

ب‌ام‌و سری۵ با طراحی لوکس و جذاب و مجهز به فناوری‌های جدید و پیشرانه ۱۸۱ اسب‌بخاری توانسته به عنوان گل سرسبد بازار خودروهای سدان لوکس شناسایی شود.

بازار؛ گروه خودرو: خودروهای سدان یکی از محصولات جذاب در بازارهای جهانی بوده که همه تولیدکنندگان تلاش دارند در سبد تولیدات از این کلاس بیشتر باشد. یکی از سدان‌های محبوب بازارهای جهانی ب‌ام‌و سری۵ است. فیس‌لیفت این خودرو که اواخر سال ۲۰۲۰ انجام شد با پسوند LCI معرفی می‌شود.

مدل پایه آن ۵۲۰i است که از خطوط شخصیت نرم و سطوح تخت برخوردار است. پروفیل خودرو به واسطه خط برجسته افقی و رینگ‌های ۱۹اینچی موقر و خاص به نظر می‌رسد. چهره خودرو به واسطه چراغ‌های کشیده با LED های نواری به فرم L شکل و خطوط تیز روی کاپوت تهاجمی است. جلوپنجره فعال با رینگ‌های آلومینیومی آیرودینامیک ضریب درگ را به ۰.۲۳ رسانده است.
 در نمای عقب چراغ‌ها به فرمت L شکل با گرافیک خاص نمای زیبای از یک سدان را به نمایش می‌گذارد. هرچند خروجی دوبل ذورنقه‌ای در طرفین سپر و دیفیوزر ویژگی اسپرت بودن این سدان را دوچندان می‌کند.

سری ۵ بی‌ام‌و لوکس‌تر از همیشه


کابین ۵۲۰i با فضای لوکس و جذاب با پشت آمپر ۱۲.۳اینچی و نمایشگر کنسول میانی ۱۰.۲۵اینچی با قابلیت اتصال به اندروید اتو و اپل کارپلی به مدرن بودن داشبورد می‌افزاید. استفاده از چرم آلکانترا و دکوراتیو کروم یا چوب لوکس بودن خاصی را برای کابین به وجود می‌آورد.

سقف بزرگ سانروف و نورپردازی LED نواری کابین را دلنشین جلوه می‌دهد. غربیلک فرمان M، پدال‌های شیفتر منیزیومی پشت فرمان و دسته دنده منحصربه‌فرد ب‌ام‌و رانندگی با ۵۲۰i را اسپرت می‌کند. استفاده از متریال آلومینیوم و پلاستیک فشرده‌سازی در بدنه وزن کل بدنه را به ۱۶۱۰کیلوگرم رسانده است.

قلب تپنده این سدان اسپرت باواریایی را یک موتور چهارسیلندر ۱۹۹۸سی‌سی توربوشارژ تشکیل می‌دهد. با قرارگیری توربوهای دوقلو خاص ب‌ام‌و، سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و پاشش سوخت مستقیم داخل سیلندر راندمان موتور را افزایش داده است.

این موتور دولیتری توربوشارژ حداکثر ۱۸۱اسب‌بخار قدرت را در ۶۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۲۹۰نیوتون‌متری را در ۱۳۵۰تا۴۲۵۰ دور در دقیقه ایجاد می‌کند. گیربکس ۸سرعته استپ‌ترونیک قدرت و گشتاور را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

سری ۵ بی‌ام‌و لوکس‌تر از همیشه


اگر خواهان شتاب مجذوب کننده هستید؛ با انتخاب وضعیت اسپرت پلاس و تخت گاز کردن تنها ۷.۱ثانیه زمان نیاز است که از حالت ایستاده به ۱۰۰کیلومتر برساعت برسید. حداکثر سرعت  ۵۲۰i به ۲۵۰کیلومتر برساعت محدود شده است.

از سوی دیگر باتوجه به اینکه این سدان اسپرت از موتور چهارسیلندر دولیتری برخوردار است، مصرف سوخت ترکیبی ۶.۹لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. همچنین مصرف سوخت داخل شهر ۸.۸لیتر در هر صد کیلومتر است.

پنج وضعیت رانندگی برای ۵۲۰i تعبیه شده است. حالت‌های اکو، راحتی، اسپرت و اسپرت پلاس وجود دارد. سیستم تعلیق منطبق بر کنترلرهای الکترونیکی می‌تواند کمک‌فنرها را باتوجه به حالت رانندگی و وضعیت DSC(کنترل دینامیک پایداری) تنظیم کند. به عبارت دیگر در زمان استفاده از حالت اسپرت، کمک فنرها کمی کاهش ارتفاع می‌دهند و کیفیت سواری را خشک می‌کنند.
در این حالت سیستم DSC به صورت پیش فرض غیرفعال است، اما با توجه به حرکت‌های خودرو و حالت دینامیکی آن فعال و پایداری خودرو را در هر شرایطی حفظ می‌کند. در حالت اسپرت پلاس به صورت کامل سیستم DSC خاموش می‌شود.

سری ۵ بی‌ام‌و لوکس‌تر از همیشه

اما باتوجه به اینکه فرمان از مکانیزم سروترونیک بهره می‌گیرد، فرمان پذیری را کنترل می‌کند. به همین دلیل احتمال واژگونی خودرو را کاهش می‌دهد. رینگ‌های ۱۹اینچی آلیاژی M برای ۵۲۰i قابل نصب است. اگرچه این سدان نسخه پایه از سری۵ است، اما انبوهی از امکانات رفاهی روز برای این خودرو نصب شده است.

از مهم‌ترین آپشن‌های ۵۲۰i می‌توان به سیستم هشدار نقاط کور، دوربین ۳۶۰درجه‌ی، سیستم پیشگیری از برخورد از جلو و عقب، سیستم پارک هوشمند، کروز کنترل تطبیقی، نمایشگر میانی با قابلیت اتصال به اندروید اتو و اپل کارپلی، سیستم تهویه مطبوع سه گانه و کانال‌های مجزا برای سرنشینان عقب، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم آنالیز آنالین وضعیت ترافیکی، سیستم شناسایی عابر پیاده، هداپ دیسپلی و سیستم استارت هوشمند خودرو روی تلفن همراه هوشمند اشاره کرد.

کد خبر: ۹۲٬۵۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha