۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
شهرهای استان تهران برای ثبت نام مسکن ملی مشخص شد/پردیس فاقد ثبت نامی
بازار گزارش می دهد

شهرهای استان تهران برای ثبت نام مسکن ملی مشخص شد/پردیس فاقد ثبت نامی

ثبت نام طرح ملی مسکن در حالی از ساعت 10 صبح در استان تهران و چهار استان دیگر آغاز شد که شهرهای مورد نظر در این استان مشخص و به نظر می رسد نام این شهرها استقبال از ثبت نام را افزایش خواهد داد.

بازار- ثبت نام طرح ملی مسکن امروز در حالی در پنج استان تهران، قم، سمنان، آذربایجان شرقی و جنوب سیستان و بلوچستان آغاز شد که در این مرحله که مرحله چهارم نامگذاری شده است اسامی شهرهای استان تهران در حالی مشخص شده است که به نظر می رسد نام این شهرها باعث خواهد شد تا استقبال از ثبت نام بالاتر از پیش بینی ها شود.

شهرهایی که قرار است در استان تهران ثبت نام شود شهرهای رباط کریم، اسلامشهر،پاکدشت،آبسرد و دماوند خواهد بود و قطعا مقبولیت این شهرها برای متقاضیان بیش از پیش خواهد بود.

اگر چه در این مرحله متقاضیان استان تهران می توانند برای شهرهای جدید پرند، هشتگرد و ایوانکی نیز ثبت نام کنند اما شهر پردیس حذف شده است.

شهر جدید پردیس متاسفانه ظرفیت زمین وجود ندارد، بنابراین در این مرحله ثبت نام در شهر جدید پردیس نخواهیم داشت

مهدی هدایت مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بازار در پاسخ به این سئوال که چرا در این مرحله در شهر جدید پردیس ثبت نام نخواهد شد تاکید کرد:در شهر جدید پردیس متاسفانه ظرفیت زمین وجود ندارد، بنابراین در این مرحله ثبت نام در شهر جدید پردیس نخواهیم داشت.

بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان، متقاضیان گروه چهارم ثبت‌نام مرحله دوم طرح اقدام ملی در شهرهای دارای ظرفیت ثبت نام در استان های آذربایجان شرقی، سمنان، تهران، قم و جنوب سیستان و بلوچستان می توانند از ساعت ۱۰ صبح امروز ۲۴ اسفندماه تا ساعت ۲۴ یکشنبه ۲۵ اسفند نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کنند.

همچنین با توجه به تمهیدات اندیشیده شده برای ثبت نام از طریق پیامک ضرورتی به حضور در کافی نت ها برای ثبت نام وجود ندارد. متقاضیان برای ثبت نام در طرح اقدام ملی صرفا می توانند از دو روش برای ثبت نام اقدام کنند که این روش ها شامل سامانه طرح اقدام ملی به نشانی tem.mrud.ir و یا سامانه پیامکی به سرشماره ۳۰۰۰۷۳۶۴۰  است.

معاونت مسکن و ساختمان تصریح کرده است: جهت رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از گسترش بیماری کرونا، آن دسته از متقاضیان استان های اعلام شده که به هر دلیل امکان استفاده از رایانه شخصی را در منزل ندارند می توانند از ساعت ۱۰ صبح امروز ۲۴ اسفند از طریق تلفن همراه شخصی خود و با ارسال پیامک کد ملی سرپرست خانوار (بدون هیچ حرف یا کلمه اضافه) به شماره پیامکی ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ نسبت به ثبت  نام در طرح، اقدام کنند.

خاطرنشان می شود که به پیامک هایی که به جز کدملی سرپرست خانوار، حاوی حرف یا کلمه دیگری باشند ترتیب اثر داده نخواهد شد. بدیهی است ثبت نام نهایی از متقاضیان که از طریق پیامک ثبت نام کرده اند پس از رفع بیماری کرونا و با اطلاع رسانی قبلی از طریق سامانه ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن به نشانی tem.mrud.ir انجام خواهد پذیرفت.

این معاونت همچنین توضیح داد: تمامی متقاضیان ثبت نام در مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن می توانند در مدت زمانی اعلام شده با مراجعه به سامانه یا ارسال پیامک بدون محدودیت در ظرفیت، ثبت نام کنند. همچنین، افرادی که در مرحله اول ثبت نام کرده و به عنوان متقاضی اولیه پیامک احراز شرایط را دریافت کرده اند چنانچه در بازه زمانی اعلام شده انصراف خود را در سامانه ثبت کرده باشند می توانند در این مرحله ثبت نام کنند.

متقاضیانی که نسبت به عدم احراز شرایط در مرحله اول ثبت نام اعتراض کرده اند نیازی به ثبت نام مجدد نداشته و چنانچه حائز شرایط تشخیص داده شوند در فرآیند قبلی ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن قرار می گیرند.

معاونت مسکن و ساختمان همچنین تاکید کرده است: در صورت تامین زمین برای شهرهایی که  در مرحله اول و دوم ثبت نام قرار نداشته اند، در مراحل بعدی ثبت نام انجام خواهد شد.

اسامی شهرهای دارای ظرفیت در استان های گروه چهارم

در استان سمنان برای شهرهای سمنان، دامغان، گرمسار، شهمیرزاد، مهدی شهر، آرادان، سرخه، شاهرود، مجن، کلاته خیج، بیارجمند، میامی، شهر جدید ایوانکی امکان ثبت نام فراهم است.

در استان قم نیز در شهر جدید امیرکبیر در استان مرکزی امکان ثبت نام ایجاد شده است. برای استان آذربایجان شرقی نیز در شهر جدید سهند ثبت نام انجام می شود.

در استان تهران نیز برای شهرهای شهریار، ورامین، پاکدشت، قرچک، اسلامشهر، پیشوا، دماوند، گیلان، آبسرد، شریف آباد، فیروزکوه، شهر جدید هشتگرد در استان البرز و شهر جدید ایوانکی امکان ثبت نام فراهم شده است.

در جنوب استان سیستان و بلوچستان ثبت نام در شهرهای ایرانشهر، چابهار، کنارک، بزمان، محمدان، بمپور، نگور، بنت، اسپکه، نیک شهر، پیشین و سرباز انجام می شود.

کد خبر: ۹٬۲۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha